![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej alla im nya på forumet ive blitt har problem med min webbläsare / net och jag behöver akut hjälp ... grunden im använder talktalk bredband mitt bredband ansluts till nätet stor men im surfa på nätet för precis en minut eller 2 ett meddelande på min webbläsare kommer upp säger servern kunde inte hittas för varje webbplats jag försöker gå till och jag skränande gå in på något i min webbläsare trots im ansluten till nätet ... jag använder en SpeedTouch 330 modem ... Jag har ingen aning varför min webbläsare bara plötsligt slutar fungera några idéer varför? ... när jag kopplar från Internet och återansluter det fungerar igen för likadana 1 eller 2 minuter sedan samma sak händer med servern kunde inte hittas meddelande kommer upp på min webbläsare detta sker på båda mina IE och Firefox någon hjälp asap skulle vara stor Tack så mycket. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vad har du för operativsystem?
Öppna en kommandorad fönster. Det kan vara Start / Kör / cmd Skriv ipconfig / all typ upprepa det var innan de fick till Internet sedan ut på Internet Skriv ipconfig / all typ upprepa det var efter att få till Internet Skriv ping 137.222.10.36 sedan bläddra tills problemen börjar typ eko Internet kollapsade Skriv ipconfig / all Skriv ping 137.222.10.36 kopiera innehållet i fönstret (du kan behöva högerklicka på namnlisten för att ta reda på hur du väljer all text och kopiera det) i ett svar här. Mitt System: Tim
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| TBH detta låter som malware. Chef hit .. http://www.computer-juice.com/forums...476/ # post28109 Har alla steg i den första posten och sedan lägga upp en logga i säkerhetsrådet forum här: http://www.computer-juice.com/forums/f49/
|
| |||
| |||
| Bra samtal. Jag undrade om IP lease såg OK och DNS-poster var stabila och om pinga gånger var skyrocketing eller kopplingen var helt enkelt död. När du har sett ett hundra sabotageprogram infestationer du har goda skäl att bara gå för halsblodåder. |
|
| |||
| |||
| Citat:
Hade det här för några veckor sedan. Massor av slumpmässiga problem .... 404 s, internet klippa ut. Försökt allt till ingen nytta ... Slutligen analyseras några stockar och datorn hade massor av infektioner orsakar problemen. Om loggarna komma ren då tror jag att det är dags att börja kontrollera IP och DNS etc.
__________________ serverguy |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag hade detta och det var dns, jag bytte till cant minns som jag nu aldrig lös anslutning
| |||
| |||
| Vem fick du ändra den till ...? Om du inte värd en egen DNS-server skulle jag ha trott det enda alternativet är din ISP och som kommer som standard i alla fall ....
|
| |||
| |||
| tbh jag inte har en aning om min bror bytt |
|
| |||
| |||
| OK Jag förstår inte hur detta skulle bidra till att ge internet tillbaka, om DNS-servern inte fungerade var ansluten till Internetleverantörens DNS-server skulle ha en dodgey Internet-anslutning
|
| |||
| |||
| Jag har sett IP lease utbyte inte för att ställa in DNS-poster permanent och lägga till adresser för hand kan ge åtminstone en tillfällig fix. Det passar med den kör två minuter och dö bild men sedan så gör massor av alternativ, en som sitter upp till dina ögonbryn i sabotageprogram och med hela din bandbredd lös i frenetisk oönskad verksamhet. |