![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Jag har blivit ombedd av en vän att ta reda på vad som orsakar honom att ha en webbläsare problem på sin WiFi-anslutning.
Han kan hämta e-post och uppdatera alla sina skydd programvara inga problem, men när han börjar antingen Internet Explorer 7 eller Mozilla Firefox han inte kan få en webbsida upp? ![]() Han är med: Packard Bell (Easynote) Laptop Windows XP Belkin Router (ADSL2 Modem med Wireless G-router) Dessutom kör Norton Internet Security 200 Även hans övriga familjemedlemmar har inga problem med sin laptop Anslutningar till samma router. TYVÄRR har jag inte sett systemet in action, så info är jag vet begränsad ... Jag tänkte att det kanske ett Firewall Oddsbörser? Alla idéer skulle Slätvar som jag ser honom i helgen. Skål
|
|
|
|||
|
|||
|
Skapa ett konto på datorn och se om det har samma problem
Brandväggen bör logga alla blockerade försök Routern webbsida (192.168.1.1 förmodligen) kommer även att logga alla blockerade / misslyckade försök Kontrollera att i IE under Verktyg Internet-alternativ rätt sammanhang används, det vill säga direkt anslutning till Internet.
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Har de av misstag ställa in en proxy i webbläsare egenskaper.