![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| precis köpt ny laptop med Vista försöker ta reda på hur du ändrar dvs genvägsikonen till webbplats genvägsikonen någon hjälp skulle uppskattas. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vad är du innebörd? Är du vill veta hur man gör en genväg till en särskild webbplats för att sätta på skrivbordet osv?
| |||
| |||
| Vad jag menar är, om du till exempel gå till Yahoo och välj att skapa en genväg på skrivbordet när du går till skrivbordet har du blå Internet Explorer ikonen inte yahoo genvägsikonen. |
|
| |||
| |||
| Ja, eftersom du sätter platsen i dina favoriter, det här är en meny längst upp på skärmen, inte en genväg för att sätta på andra ställen på datorn. Om du vill göra detta, vad du behöver göra är att: högerklicka när du vill att genvägen> klicka nya> genväg> typ webbadressen> klicka nästa> skriv in det namn du vill ge den> finish. Det har du en genväg till webbsidan. |
|
| |||
| |||
| Nej, jag tror att vad han menar att han vill att Yahoo logotypen som den ikon för genvägen, inte IE logotyp. Om jag har rätt, vad du behöver göra är att spara Yahoo bilden någonstans på datorn, sedan högerklicka på genvägen måste egenskaper sedan ändra ikonen. Sedan väljer du den fil du vill ha.
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
|
| |||
| |||
| Japp thats vad ive har försökt att göra 4D, har försökt med navicon.ico problemet ikoner ibland ändras när du försöker att gälla. |
|
| |||
| |||
| Förlåt favicon.ico |
|
| |||
| |||
| Jag förstår inte riktigt vad du menar ..?
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
|
| |||
| |||
| Jag tror Ive krackat det första jag lägger favicon.ico till adressfältet dvs http://uk.yahoo.com/favicon.ico Detta leder upp yahoo (red y) ikonen och sedan högerklicka på ikonen och välj (spara bild som). Välj en bild mapp och spara ikonen, Ive funnit det lättare att sätta varje symbol i sin egen mapp (ny mapp1, nya Mapp2 etc) detta slutar ikonerna förändras när du försöker att tillämpa dem. Nästa gå till skrivbordet väljer yahoo, som har blå Internet Explorer-logotypen och högerklicka sedan välja egenskaper, välj ändra ikon och browse.Then välj den mapp du sätter ikonen och öppna mappen och klicka sedan på ikonen sedan gå igenom menyer och tillämpas, bör ändra ikon på skrivbordet till yahoo logotyp. Jag vet inte om det finns ett snabbare sätt att göra detta? |
|
| |||
| |||
| Nope, thats allt jag tänkt att göra. Det bör inte ändras utan att du berättar det ändå. Prova med bara en mapp för alla dina anpassade sig och hålla Windows där de är.