mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Webbläsare & FTP Klienter

Register

Firefox Slow!

Reply

Thread Tools
Old 1 april 2007, 12:00
New Member Group

Jag har använt Firefox i månader nu och jag nyligen avinstallerat det eftersom jag hade det tweaked. Nu efter att jag installerat det går verkligen långsamt och vissa sidor inte ens visa upp längre som min mail och jag vet att det inte på grund av min uppringbar grund innan det fungerade helt bra och nu även Internet Explorer fungerar bättre. Vad fan hände och hur får jag tillbaks det till det normala?
Old 1 april 2007, 19:06
New Member Group

Varför du inte installera den äldre versionen av Firefox, det är vad jag skulle göra, och det fungerar bra. De nya versionerna är avsedda för Vista och jag tror inte att de fungerar på XP eller tidigare. Eller om du går till finns plats de har äldre versioner.
Old 10 april 2007, 13:48
Administrator Group

Dess eventuella några spyware eller virus som kan påverka hastigheten på din dator.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 20 maj 2007, 10:42
Banned Group

Citat:
Ursprungligen postat av twentyeight7 View Post
Varför du inte installera den äldre versionen av Firefox, det är vad jag skulle göra, och det fungerar bra. De nya versionerna är avsedda för Vista och jag tror inte att de fungerar på XP eller tidigare. Eller om du går till finns plats de har äldre versioner.
Men välment ovanstående uttalande kan vara att det är helt felaktigt.

Den senaste versionen (som i skrivande) är 2.0.0.3 och fungerar utmärkt på XP.
Jag skulle lyssna vad Dave har att säga och kanske höra vad som finns i Start-Up-listan tillsammans med kör AdAware och Spybot (Search and Destroy)
Att jämföra vad som bör och inte bör vara i Start Up listan gå till Sysinfo.

Mitt System: #

Processor (s):
Intel P4
Moderkort:
ECS 915pla2
RAM Minne:
1GB
Grafikkort (s):
ATI Radeon x1050
Ljudkort:
diamant Xtreme 7.1
Hårddisk (s):
160GB
Optisk enhet (er):
DVD-ROM Combo-enhet DVD + /-RW
Mål / PSU:
antech/x-power585
Kylning:
luft
Nätverk / Internet:
trådlös
Monitor (s):
Philips 109b6 19 "CRT
Operating System (s):
Windows XP
Old 31 maj 2007, 11:57
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av MAGiiCSTiiCK View Post
Jag har använt Firefox i månader nu och jag nyligen avinstallerat det eftersom jag hade det tweaked. Nu efter att jag installerat det går verkligen långsamt och vissa sidor inte ens visa upp längre som min mail och jag vet att det inte på grund av min uppringbar grund innan det fungerade helt bra och nu även Internet Explorer fungerar bättre. Vad fan hände och hur får jag tillbaks det till det normala?
När gjorde du senast göra en skiva rena, virusskanning och defrag? Jag måste göra en skiva rensa upp ganska ofta eftersom jag är på nätet hela tiden. Om du arbetar med många bilder du kan överföra dem till en skrivbar cd för att frigöra mer utrymme också.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.