![]() |
|
| |||
| |||
| Det är ganska grundläggande men säkert att förändras i framtiden och har alla grunderna nu, Popupspärr, "phishing" och sabotageprogram skydd, cookie-hantering, lösenord manager .... Så många Google-tjänster som jag använder nu om det blir är nära vad Firefox är nu då jag kommer att byta. Men inte än ... Google Chrome - Hämta en ny webbläsare |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| När var detta släpps? Jag hörde av läckt turné, men verkar plötsligt?
Bad: En annan webbläsare? Marknaden är mättad med två bra (Opera, Fx) och en hög av skit (Safari, IE, etc) Nr byggdes annons block / bild blockera det verkar Text zoom bara - Opera's är mycket bättre Val är mycket begränsade - ingen anpassning tycks vara tillgängliga Jag tycker inte om utseendet. Tab beteende suger. Jag älskar sättet Opera gör det. Nr snabbtangenten förändring. Ctrl + T är bara fel på så många sätt. Bra: Ser ut som det finns en webbläsare som nu har en större synliga surfa än Opera. Incognito är en lysande idé. Baren verkar vara mycket likt Fx bar. Aktivitetshanteraren är trevligt - det mesta av den dev verktyg verkar vara trevlig och fungerar bra nog. Neutral: Genvägar - Jag kan redan göra det även om detta verkar använda favikonen som skrivbordsikonen, det är trevligt, men meh. Också det tar bort fliken och skiljer den från fönstret utan anledning. Task Manager och dödande flikar är trevligt, men du sluta med en skitmycket chrome.exe processer. Sammantaget verkar mycket liknar Fx, men de har arbetat parallellt en bit. Jag vill testa mitt klicka beteende, men jag har ingen mus. Mitt System: Toshiba Satellite A200-28p
|
|
| |||
| |||
| Det går snabbt. De verkar hittills har tagit upp några av IE och FF. Jag har inte hittat ett sätt att visa mitt Google-bokmärken från verktygsfältet. Har inte spelat med det för mycket. Bra början, men en lång väg att gå. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det är som inofficiellt kallas "Google Forkbomb" för hur den förvaltar flikarna och minne.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| lol. Jag undrade hur lång tid det skulle vara innan den hade rivits och var lite fel (saker man inte vill) tillkännagavs. Det tog Mozilla år för att komma till där vi är nu med det så kommer det förmodligen att dröja länge innan Chrome blir även nära till en slutlig release. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det är snabb men
| |||
| |||
| Jag har använt det en hel del nu och en sak som är ytterst irriterande än övertygelse är att om du stänger den sista fliken hela webbläsaren stängs, det är inte vad jag vill och det är inte vad jag förväntar mig. Jag förstår inte riktigt gillar hur de reklam för "Web 2.0" som är mest smarta JavaScript, något webbläsare stöder bara bra. Jag antar att det går snabbt eftersom det är att använda så mycket minne? Jag vet inte, men går det lastas blixten plugin två gånger för vilken anledning. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag är verkligen gillar det. På min EeePC laptop är det perfekt och super snabbt, även med minimalt minne. + Rep för Google.
|
| |||
| |||
| Jag älskar det på min systers laptop, men på min (en långsam bit crap) Det går fruktansvärt. Även om separat hantering av flikar är trevligt eftersom det besparar mig från att ha det hela krasch. |
|
| |||
| |||
| Jag kan inte se det som ersätter Firefox 3.0 som helst snart. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Google Chrome Final | evilfantasy | Webbläsare & FTP Klienter | 1 | 1 oktober 2009 18:36 |
| Chrome bråkade mitt fönster (iTouch) | Tobberian | General Software Chat | 1 | 17 januari 2009 09:29 |
| Vista / Win 7 och Chrome | Razer | Webbläsare & FTP Klienter | 6 | 17 januari 2009 07:59 |
| Youtube-Google Chrome | duskmon10 | Webbläsare & FTP Klienter | 1 | 19 december 2008 11:49 |
| Google krom | robina80 | Webbläsare & FTP Klienter | 2 | 6 oktober 2008 12:16 |
| Thread Tools | |
| |