![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hallå där, Jag är lite av ett forum freak och har hittat några riktigt bra tips på nätet för ett stort vareity problem ...... Nu hoppas jag att någon kanske har ett tips för att hjälpa våra dator fel, som sagt jag har ingen aning om dem! Har en Dell laptop som jag köpte i maj 2007. Den körs på Windows XP-system med en Intel Centrino Duo klistermärke på den. Jag vet ingenting om datorer och kan egentligen inte bygga på att när det gäller spec. Det är en riktigt irriterande en om att använda Internet. Man loggar in på fina och vissa webbplatser (ebay, framför allt) kan jag använda utan problem alls. Andra webbplatser är ett problem dock, särskilt när jag klickar på länkar till andra webbplatser. Även med hjälp av saker som Autotrader eller Rightmove, kommer det att bli bra fram till jag vill klicka på enskilda länkar till bilen / huset. Vid platsen för att klicka på länken, internet kommer att sluta och det enda som går fri från det att cntrl alt del och gå till uppgift chef, där det står att systemet inte svarar. Det kommer då att erbjuda att skicka ett meddelande till Microsoft när den stängs. Andra system (Word, Outlook) är oförändrade under hela och alla system tycks fungera bra. Det inkräktar inte alltför mycket med min dagliga användning av den bärbara datorn, det är bara ytterst irriterande att på vissa webbplatser kommer systemet att sluta fungera och jag kan inte använda den särskilt site / länk. Och det verkligen retar det frugan också! Kan någon hjälpa? |
|
| |||
| |||
| Låt oss göra en snabb kontroll att uttala sig in eller ut sabotageprogram. Ladda ner och byta namn HijackThis (HJT)
|
|
| |||
| |||
| Hej, tack för snabbt svar. Inte vill vara otacksam men jag hoppas du förstår att jag är lite misstänksam mot nedladdningar. Är det något jag kan göra för att köra kontroller utan att behöva hämta från okontrollerade källor? |
|
| |||
| |||
| Jag förstår dina misstankar. Det enda sättet att ta reda på är att använda verktyg som måste hämtas. http://filehippo.com/ Om du vill kan du ladda ner den direkt från Trend Micro. De är antivirus leverantörer som hävdar / äger HijackThis programmet. http://www.trendsecure.com/portal/en...ols/hijackthis Vet inte vad mer att säga. Kontrollera tjänster i virus spyware och säkerhet forum för att se hur det fungerar. |