mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Webbrowsere & FTP Klienter

Register

Lær at Google effektivt

Reply

Thread Tools
Old 26. sep 2007, 15:58
Donor-Gruppen

Default Lær at Google effektivt

Med næsten 9 mia dokumenter i det indeks Google er et meget kraftfuldt søgemaskine. Det er den søgemaskine de fleste af os brug. Faktisk har de fleste mennesker, jeg kender ikke sige "Søg på nettet for det" de siger "Google it".

Denne artikel vil hjælpe dig til at bruge Google til bedre virkning, og at skære ned på superflous resultater, fordi den kan se det i øjnene, at få et par millioner resulterer i en søgning er ikke rigtig gå til at forbedre tingene for dig.

Brug udvælgelse anført nedenfor for at skære ned på de krats og strømline dine søgninger.

1) Multiple ord - Prøv og komme væk fra at gøre et ord søgninger.
2) store og små bogstaver - Der er ingen grund (eller point) i at skrive med store bogstaver.
3) almindeligt - Udelade almindelige ord. De kan gøre en sætning, men ikke hjælper med en søgning.
4) Præcis ordlyd - Sæt anførselstegn omkring sætninger.
5) Ordrækkefølge - Prøv og skriv din søgning i den rækkefølge, du tror, de vil være skrevet i dokumentet (r) du leder efter.
6) Plural og ental - Brug enten en af disse, hvis du tror, det ord vil blive vist i denne form i de dokumenter, du leder efter.
7) talintervallet - Tal mellem vil ramme om numre inden for dette spænd.
8) stemming - Google kan også ramt ved varianter af din søgning, medmindre du forud ordet med +
9) Query længde - Den maksimale mængde af ord, der kan være i en Google-søgning er 32.

Flere ord: Den første anløbshavn til at finjustere dine søgninger gør dine søgninger mere end ét ord i længden. Dette giver dig mere af en målrettet søgning. Lad os sige, du vil købe en computer i stand til gaming. Typebestemmelse »gaming computere« ikke kun vil ramme op E-tailers af sådanne maskinens. Det vil også ramt fora og online magasin vurderinger osv. I stedet forsøge at skrive omkring præcis hvad du vil; »billig Core 2 Duo 8800 bygget gaming computer". Gør dette vil indsnævre det område betydeligt. Og vil også skære ned på egensindig hit's.

Store og små bogstaver: Google søgninger er ikke i stand til at anerkende ændringer i brev sag. Så bruger eksemplet ovenfor, skal du ikke skrive "Core 2" Skriv i stedet 'Core 2 ' . Dette vil også med tiden skære ned på den tid du bruger på at skrive søgninger.

Hverdagskost: Alt for almindelige ord som den, af, i, hvor, hvem, en og er er kendt som "stop-ord". Google udelade's disse ord fra din søgning, hvilket betyder, at du har spildt tid på at skrive dem.

Prøv også at ikke at skrive din søgning som et spørgsmål. Det er ikke en meget effektiv måde for Google til at søge efter hits. Spørgsmål's uvægerligt indeholde superflous ord, som sandsynligvis ikke vil forekomme i teksten i dokumentet (r) du leder efter. Det betyder, at en masse hits, som kunne have været nyttige for dig nu, vil ikke blive vist i dine søgeresultater.

Præcis sætning: Hvis du leder efter et bestemt udtryk i en søgning i stedet for de ord, du har skrevet spredt ud over hele et dokument satte søgning ord inde i anførselstegn, dette vil hjælpe Google-søgning på hits indeholder det præcise udtryk og vil også reducere antallet af hits, hvoraf de fleste vil ikke være nogen nytte for dig. Som et eksempel forsøge at skrive PET-forsikring uden anførselstegn og derefter søge igen med citationstegn bruges.

Du kan også medtage mere end en sætning i en enkelt søgning (op til 32 ord). Prøv at indtaste "hund forsikring" Labrador "London" ; Denne søgning ville ramme om dokumenter, som indeholder ordet Labrador foran eller bag ordene hund forsikring, Men give fortrinsret til sider, hvor Labrador vises efter hunden forsikring.

Prøv ikke at skabe søgninger, som ikke bør sætninger. I "hund forsikring" Labrador "London" du måske tænke over, at kun ét sæt anførselstegn omkring hele det sæt af ord, ( "hund forsikring Labrador london" ). En sådan søgning vil ikke ramme om mange (hvis nogen) dokumenter, fordi det ikke er naturligt sprog.
En genvej til dig dovne mennesker at placere anførselstegn omkring en sætning er at iværksætte en fuld-stop (ingen mellemrum) mellem hvert ord i en sætning. "hund forsikring" og dog.insurance er nøjagtig de samme query så vidt Google er bekymret.

Word rækkefølge: Det er nyttigt og vigtigt, at vælge rækkefølgen af ordene i din søgning omhyggeligt. Det vil ikke påvirke antallet af hits, men det påvirker de placeringer af disse hits. Så i stedet for at blive på side et af de afsluttede søgning, hittet, der er mest hensigtsmæssigt at du kan være på side 5. Betydning mere tid, det tager at søge efter det dokument, du ønsker. Det er fordi Google prioriterer hits hvor disse ord eller sætninger vises i den anførte rækkefølge i din søgning.

Plural og ental: Før taste din søgning tænke over, hvorvidt de hits, du søger er mere tilbøjelige til at containg ental eller flertal form af en given søgning ordet, og derefter bruge denne form i søgningen.

Talintervallet: Din søgning kan spænde over en numerisk interval. Du viser, at området i din søgning ved at skrive to fuld-stop's mellem to numre. Disse antallet's kan være enhver værdi; år, afstande, hvad du vil.

Som et eksempel en søgning efter lotteri vindere 2000 .. 2006 vil finde poster, der indeholder oplysninger om lotteri vindere i årene 2000,2001,2002,2003,2004,2005 og 2006.

For en anden genvej til dette kan du udelade det laveste antal i området og Google vil påtage du vil nul. Eller du kan udelade det højeste antal i området og Google vil antage, du ønsker det uendelige. Som et eksempel, hvis du skulle type lotteri vindere .. 2006 Google vil ramme om alle år op til 2006.

Følge: Sommetider vil Google automatisk hit, når du søger på variationer af et ord. Dette kaldes stammer. Det sker ved matchende ord, som er baseret på den samme stamme som et ord ind i en søgning.

Så for forespørgslen fragt distribuere LondonGoogle vil også hit på sider, der ikke nævner ordet forsyningen, men vil ramme om en variation på stilken af dette ord, som er distribut. Så vil du også finde sider, der har distributør, distributører og distribution i dine søgeresultater.

Søg længde: Dybest set med Google jo flere ord, du har i din søgning, jo bedre. Der er dog, som nævnt ovenfor er en grænse. I Googles tilfælde, at grænsen er 32 ord. Ethvert ord efter at ignoreres ved søgningen. Så husk, om nummer 5: Word orden og du må ikke gå alt for galt. Selvom det er meget usandsynligt, du overskrider denne grænse, medmindre du vil angive en masse steder at holde en masse restriktioner på din søgning.

Det var det for nu. I det næste Google artiklen I'll give dig en liste over kommandoer, der kan nedsætte din hits endnu mere præcist, hvad du vil (i mange tilfælde). Disse kommandoer vil også spare dig for yderligere tid på at taste dine søgninger.

Håber, at dette er nyttigt for mennesker. Alex.

-Kanoakavirus

Mit system: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Bundkort:
Asus P5K Premium
RAM Hukommelse:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (r):
BfG 8800GT
Lydkort:
Xfi Extremegamer
Harddisk (e):
3.35TB ext opbevaring. 2TB int oplagring
Optisk drev (r):
LG GGC H20L
Sag / PSU:
Enermax 720w
Køling:
AC7
Network / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32P
Old 26. sep 2007, 16:06
Administrator Gruppen

Fremragende artikel makker.

Jeg selv lært et par bits, antallet vifte især vil komme i handy.

Tak for din indsats!

Mit system: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Bundkort:
HP nForce 560
RAM Hukommelse:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (r):
Nvidia 7150M Mobilanlæg Integreret
Lydkort:
5.1 Mobilanlæg Integreret
Harddisk (e):
250 GB 5400RPM SATA300
Optisk drev (r):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Sag / PSU:
Stock HP
Køling:
Stock HP
Network / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Kabel
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 26. sep 2007, 17:16
Redaktør Gruppen

Nice artikel Alex
Jeg tror, jeg stiller med versaler ud af vane mere end noget andet

Mit system: Nogle andre elsker!

Processor (s):
E8500 E0@4.1Ghz (bestand volt)
Bundkort:
BIOSTAR TPower I45
RAM Hukommelse:
4GB OCZ PC2-8500 PLATINUM
Grafikkort (r):
X1950 Pro
Lydkort:
Harddisk (e):
2
Optisk drev (r):
LG GSA-DVD ± RW / DVD ± R / PhillipsDVDRW
Sag / PSU:
IQute 0508ula/SILVERSTONE OP850
Køling:
Big Typhoon VX
Network / Internet:
Chorus / NTL 20MB
Monitor (s):
ACER X223W 22 "widescreen 1680 × 105
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 64bit
Old 26. sep 2007, 19:18
Donor-Gruppen

Great post Alex, meget informative.
Ser frem til næste afbetaling.

Mit system: Krlll

Processor (s):
Intel Q9550@4.33Ghz
Bundkort:
Gigabyte GA-EP45-UD3P
RAM Hukommelse:
4x2GB OCZ Platinum PC8500
Grafikkort (r):
Gainward 4870X2 (840 Core 940 MEM)
Lydkort:
Ombord HDA
Harddisk (e):
Et par lol 1650GB samlede
Optisk drev (r):
1xDVD PHILIPS DVD +-RW
Sag / PSU:
Antec 1200/Enermax Infiniti 720W
Køling:
Tuniq Tower 120
Network / Internet:
Dual Gigabit Ethernet
Monitor (s):
Acer 22 "widescreen
Operating System (s):
Vista x64 Ultimate
Old 29. sep 2007, 17:12
Redaktør Gruppen

Excellent læse mate!

Old 4 december 2007, 10:53
Donor-Gruppen

De stammer var noget jeg aldrig vidste!

Lær noget nyt hverdag

Mit system: = /

Processor (s):
AMD 64x2 6000 +
Bundkort:
Asus M2N32 SLI DELUXE WIFI
RAM Hukommelse:
Corsair XMS2 DDR800 CL4 2048MB
Grafikkort (r):
BfG 8800GTS 320MB OC2
Lydkort:
Ombord
Harddisk (e):
2x36gb RAID0 / 200GB / 500GB
Optisk drev (r):
CDRW + DVD-RW [Dual Layer]
Sag / PSU:
CM Stacker832 / Silverstone DA750
Køling:
Zalman CNPS9700NT
Network / Internet:
dobbelt gigabit / 20MB Kabel
Monitor (s):
19 "HannsG
Operating System (s):
XP Pro 32bit
Old 21 januar 2008, 00:26
Ny Medlem Gruppen

wow tak for artiklen mate
cant wait for at søge noget op næste gang. noget med betydning selvom lol
Old 22 marts 2009, 07:19
Donor-Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af SocialWarfare View Post
Nice artikel Alex
Jeg tror, jeg stiller med versaler ud af vane mere end noget andet
Ja jeg gør det ..

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
Jeg har brug for at lære Microsoft Office på en Mac Bliz O Office Suites & Applications 1 21. nov 2008 04:38
PHP eller ASP, hvad der er bedst til at lære at gøre a. .. Alex P Web Design, Hosting & SEO 7 20 november 2008 15:40
Vil du vide bossman270 Web Design, Hosting & SEO 10 21. apr 2008 23:54
Hvor kan man lære netværkssamarbejde sls2k8 Networking, Modemer & VoIP 6 6 marts 2008 09:42
Google bringer antivirus værktøjer til Google Desktop Pamela22 Web Design, Hosting & SEO 6 3 juni 2007 17:38
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.