![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Met bijna 9 miljard documenten in de index van Google is een zeer krachtige zoekmachine. Het is de zoekmachine voor de meerderheid van ons gebruiken. Inderdaad, de meeste mensen die ik ken niet zeggen: "Zoek op het web naar het" zeggen ze "Google it". Dit artikel zal u helpen bij het gebruik van Google tot een betere werking, en om te bezuinigen op de superflous resultaten, want, laten we eerlijk zijn, krijgen een paar miljoen resulteert in een zoekopdracht is niet echt zal verbeteren dingen voor je. Gebruik de selectie hieronder te bezuinigen op de dross en stroomlijnen uw zoekopdrachten. 1) Meerdere woorden - Probeer af van het maken van een woord zoeken. 2) Boven-en kleine letters - Er is geen behoefte (of punt) in te typen in hoofdletters. 3) gemeengoed - Verlaat de gemeenschappelijke woorden. Zij kunnen een zin, maar niet helpen met een zoekopdracht. 4) Exacte zin - Zet aanhalingstekens om zinnen. 5) Woordvolgorde - Probeer en typ uw zoekopdracht in de volgorde die u denkt dat ze zou worden ingevoerd in het document (en) die u op zoek bent. 6) Meervoud en enkelvoud - Gebruik een van beide als je denkt dat het woord wordt weergegeven in die vorm in de documenten die u zoekt. 7) Aantal assortiment - Nummers tussen zal hit op getallen in die reeks. 8) Keren - Google kan ook treffer voor varianten van uw zoekopdracht, tenzij u vooraf aan het woord met + 9) Query lengte - Het maximale bedrag van de woorden die kunnen worden in een zoekmachine van Google is 32. Meerdere woorden: De eerste aanloophaven aan het verfijnen van uw zoekopdrachten maakt uw zoekopdrachten van meer dan een woord in lengte. Dit geeft u meer van een gerichte zoekopdracht. Laten we zeggen dat je wilt kopen van een computer in staat gaming. Typering 'gaming computers " zal niet alleen getroffen E-tailers van een dergelijke machine. Het zal ook hit forums en online magazine beoordelingen enz. plaats proberen te typen rondom precies wat je wilt; 'goedkope Core 2 Duo 8800 custom built gaming computer'. Daarbij zal smalle het gebied aanzienlijk. En zal ook bezuinigen op eigenzinnige hit's. Hoofdletters en kleine letters: Google-zoekopdrachten zijn niet in staat van de erkenning van veranderingen in de brief geval. Dus, volgens het voorbeeld hierboven, niet het type "Core 2" Soort plaats'Core 2 ' . Dit zal ook in de tijd, bezuinigen op de hoeveelheid tijd die je kwijt bent als je typen zoekopdrachten. Gemeengoed: Te algemene woorden zoals de, van, in, waar, wie, een en is staan bekend als "stop woorden". Google weglaten van deze woorden van uw zoekopdracht, wat betekent dat je hebt verloren tijd in te typen hen. Ook, probeer niet te Typ uw zoekopdracht in een vraag. Het is niet een erg efficiënte manier voor Google om te zoeken naar treffers. Vraag het steevast bevatten superflous woorden die waarschijnlijk niet zal verschijnen in de tekst van het document (en) die u zoekt. Dit betekent dat een veel hits die zijn handig om je nu niet weergegeven in uw zoekresultaten. Exacte woordcombinatie: Als u op zoek bent naar een exacte woordcombinatie in een zoekopdracht in plaats van die woorden die u hebt getypt verspreid in een document dat de zoekwoorden binnen citaten merken, dit zal helpen de zoekfunctie van Google voor bezoekers die de exacte woordcombinatie en zal ook een vermindering van het aantal hits, waarvan de meerderheid zal geen gebruik je. Als voorbeeld proberen te typen huisdier verzekering zonder aanhalingstekens en vervolgens opnieuw zoeken met de aanhalingstekens gebruikt. U kunt ook meer dan een zin in een enkel zoeken (maximaal 32 woorden lang). Typ "hond verzekering" Labrador "London" ; Deze zoekopdracht zou hit op documenten die het woord Labrador voor of achter de woorden hond verzekering, Maar geven de voorkeur aan pagina's waar Labrador verschijnt na hond verzekering. Probeer niet te scheppen zoekt dat niet moet worden zinnen. In "hond verzekering" Labrador "London" je zou denken dat slechts een set van aanhalingstekens rond het geheel van woorden, ( "hond verzekering Labrador london" ). Die zoeken niet zou raken op vele (indien aanwezig) de documenten, want het is niet de natuurlijke taal. Een snelkoppeling voor je luie mensen tot het plaatsen van aanhalingstekens rond een zin wordt om een full-stop (zonder spaties) tussen elk woord in een zin. "hond verzekering" en dog.insurance zijn precies dezelfde vraag wat Google betreft.Woordvolgorde: Het is nuttig en belangrijk om te kiezen voor de volgorde van de woorden in uw zoekopdracht zorgvuldig. Het zal niet van invloed op het aantal hits, maar wel van invloed zijn op de ranglijst van de hits. Dus in plaats van op pagina een van de afgesloten zoeken, de hit die het meest nuttig voor u zouden kunnen worden op pagina 5. Zin meer tijd voor het zoeken naar het document dat u wilt. Dit komt omdat Google prioriteit treffers wanneer die woorden of zinnen in de volgorde in uw zoekopdracht. Meervouds-en enkelvoudsvorm: Voor het typen van uw zoekopdracht denken over de vraag of de treffers u proberen vaker containg het enkelvoud of het meervoud vorm van een bepaald woord zoeken, en gebruik dan dit formulier in de zoekopdracht. Aantal bereik: Uw zoekopdracht kan span een numerieke bereik. U blijkt dat bereik in uw zoekopdracht door te typen twee-stop het tussen twee nummers. Dit aantal is kan elke waarde; jaar, afstanden, wat je wilt. Als voorbeeld een zoekopdracht voor loterij winnaars 2000 .. 2006 vindt hits die informatie bevatten voor de loterij winnaars in de jaren 2000,2001,2002,2003,2004,2005 en 2006. Voor een andere sneltoets voor dit kon je laten het laagste nummer in de reeks en Google zal je wilt nul. Of je zou kunnen laten het hoogste aantal in de reeks en Google zal u oneindig. Als voorbeeld als je met het type loterij winnaars .. 2006 Google zal raken op enig jaar tot 2006. Gevolg: Soms Google automatisch hit, bij het zoeken, op de varianten van een woord. Dit heet gevolg. Zij doet dit door bijpassende woorden die zijn gebaseerd op dezelfde stam als een woord in een zoekopdracht. Dus, voor de zoekopdracht vrachtvervoer distributie Londen, Zal Google ook hit op pagina's die niet met het woord verspreiden, maar zal raken op een variatie op de stam van dit woord die distribut. Dus vindt u ook de pagina's die hebben distributeur, distributeurs en distributie in uw zoekresultaten. Zoeken lengte: Kortom, met de Google meer woorden in uw zoekopdracht, hoe beter. Er is echter, zoals gezegd, een beperking. In Google's geval die grens is 32 woorden. Een van de woorden na die wordt genegeerd door de zoekmachine. Dus onthoud over nummer 5: Word orde en moet je geen al te verkeerd. Hoewel het zeer onwaarschijnlijk u deze limiet overschrijdt, tenzij je wilt opgeven veel locaties om een perceel van beperking van uw zoekopdracht. Dat is alles voor nu. In het volgende artikel van Google Ik kom u een lijst van commando's die kunnen verminderen uw treffers nog precies wat je wilt (in veel gevallen). Deze commando's zullen ook u meer tijd in het typen van uw zoekopdrachten. Hopelijk is dit nuttig voor de mensen. Alex.
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Uitstekend artikel mate.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Nice article Alex Ik denk dat ik in hoofdletters uit gewoonte meer dan wat
www.Trade4Free.ie Het echte gevaar is niet dat computers beginnen te denken als mannen, maar dat mannen beginnen te denken als computers. Wanneer er geen optie, kan er geen keuze! ![]() Mijn Systeem: Enkele andere liefhebber!
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Great post Alex, zeer informatief.
| |||
| |||
| Uitstekende lees mate! |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Het gevolg was iets wat ik nooit geweten!
| |||
| |||
| wow bedankt voor het artikel mate cant wait to zoek iets naast. iets met betekenis al lol |
|
| |||
| |||
| Citaat:
|