mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Nettlesere & FTP Clients

Register

Lær å Google effektivt

Reply

Thread Tools
Old 26. sep 2007, 15:58
Donor Group

Default Lær å Google effektivt

Med nesten 9 milliarder dokumenter i det indeksen Google er en meget kraftig søkemotor. Det er søkemotoren de fleste av oss bruke. Infact, de fleste mennesker jeg kjenner ikke si "Søk på Internett etter den" de sier "Google it".

Denne artikkelen vil hjelpe deg å bruke Google for å bedre effekt, og å kutte ned på superflous resultater, fordi, kan innse det, får et par millioner resultater i et søk, er egentlig ikke kommer til å forbedre ting for deg.

Bruk valget listet nedenfor for å skjære ned på dross og effektivisere søkene.

1) flere ord - Prøv å komme deg vekk fra å gjøre ett ord søk.
2) store og små bokstaver - Det er ikke nødvendig (eller punkt) på å skrive i hovedsteder.
3) hverdagslig - La ut vanlige ord. De kan foreta en setning, men ikke hjelpe med et søk.
4) nøyaktige frasen - Sett anførselstegn rundt setninger.
5) ordrekkefølge - Prøv og skriv inn søkeordene i den rekkefølgen du tror de vil være skrevet i dokumentet (r) du leter etter.
6) Plural og singular - Bruk heller en av disse hvis du mener ordet vises i form i dokumentene du leter etter.
7) Tallintervall - Tall mellom treffes på tall innenfor dette området.
8) stammesøk - Google kan også treffes på varianter av søk med mindre du foran ordet med +
9) Query lengde - Den maksimale ord som kan være i et Google-søk er 32.

Flere ord: Den første porten i kallet til å avgrense søkene gjør søkene dine lenger enn ett ord i lengde. Dette gir deg mer av en fokusert søk. La oss si at du vil kjøpe en datamaskin i stand til gaming. Typing "gaming-maskiner" vil ikke bare slo opp E-tailers av slike maskinens. Det vil også rammet fora og online magazine vurderinger etc. I stedet prøver å skrive rundt nøyaktig hva du vil; "billig Core 2 Duo 8800 spesialtilpassede spilling datamaskinen". Gjør dette vil begrense feltet betraktelig. Og vil også redusere egensindig hit's.

Store og små bokstaver: Google søker ikke er i stand til å gjenkjenne endringer i brevet tilfelle. Så bruker eksempelet ovenfor, skal ikke skrives "Core 2" type stedet 'Core 2 ' . Dette vil også over tid, kutt ned på mengden av tiden du bruker skrive søk.

Vanlig: Svært vanlige ord som den, det, av, i, hvor, som, en og er er kjent som "stoppord". Google utelater er disse ord fra søket ditt, noe som betyr at du har kastet bort tid på å skrive dem.

Og prøv å ikke skrive inn søket som et spørsmål. Det er ikke en svært effektiv måte for Google til å søke etter treff. Spørsmålet er alltid inneholde superflous ord som trolig vil ikke vises i teksten i dokumentet (ene) du søker etter. Dette betyr at mange treff som kunne vært nyttig for deg nå, ikke vil vises i søkeresultatene.

Nøyaktige setningen: Hvis du leter etter en eksakt setning i et søk enn de ordene du har skrevet spredt utover et dokument sette søkeordene innsiden sitater merker dette hjelper Google-søk etter treff som inneholder det nøyaktige uttrykket og vil også redusere antallet av treff, de fleste som ikke vil bli bruk for deg. Som et eksempel kan du prøve å skrive pet forsikring uten anførselstegn og deretter søke på nytt med anførselstegn brukes.

Du kan også inkludere mer enn én setning i et enkelt søk (opp til 32 ord). Prøv å skrive "hund forsikring" labrador "London" ; Dette søket vil treffe på dokumenter som inneholder ordet labrador foran eller bak setningen hund forsikring, Men gi prioritet til sider der labrador vises etter hunden forsikring.

Prøv ikke å lage søk som ikke bør setninger. I "hund forsikring" labrador "London" kan du tenke på å sette bare ett sett med anførselstegn rundt hele settet med ord ( "hund forsikring labrador London" ). Et slikt søk vil ikke truffet på mange (hvis noen) dokumenter fordi det ikke er naturlig språk.
En snarvei for late folk å plassere anførselstegn rundt en setning er å sette en full stopp (ingen mellomrom) mellom hvert ord i en setning. "hund forsikring" og dog.insurance er akkurat det samme søket så langt som Google er opptatt.

Ordrekkefølge: Det er nyttig og viktig å velge rekkefølgen på ordene i søket nøye. Det påvirker ikke antall treff, men det påvirker rangeringen av de treff. Så i stedet for å være på side en av de avsluttet søket treffet som er mest nyttig for deg kan være på side 5. Betydning mer tid tatt søker på dokumentet du vil. Dette er fordi Google prioriterer treff hvor disse ord og uttrykk vises i rekkefølgen angitt i søket.

Plural og snevre: Før du skriver ditt tenke på om de treff du søker er mer sannsynlig at containg den snevre skjemaet eller plural form av et bestemt søkeord, og deretter bruke denne form i søket.

Tallintervall: Søket ditt kan strekke seg over en tallfrekvensen. Du viser at rekkevidden på ditt søk ved å skrive inn to full stopp står mellom to tall. Dette nummeret står kan noen verdi; år, avstander, uansett hva du liker.

Som eksempel et søk etter lotteriet vinnere 2000 .. 2006 finner treff som inneholder informasjon om lotteri vinnerne i årene 2000,2001,2002,2003,2004,2005 og 2006.

For en annen snarvei til dette kan du utelate det laveste tallet i rekken, og Google vil anta du ønsker null. Eller du kan utelate de høyeste tall i rekken og Google vil anta du ønsker uendelig. Som et eksempel hvis du var å skrive lotteriet vinnere .. 2006 Google vil treffe på noen år opp til 2006.

Stammesøk: Noen ganger vil Google automatisk hit, når du søker, for varianter av et ord. Dette kalles stammesøk. Dette gjøres ved samsvarende ord som er basert på samme stamme som et ord skrevet inn i et søk.

Så, for søket Gods distribusjon londonGoogle vil også treff på sider som ikke ordet distribuere men treffes på en variant på stammen i dette ordet som er distribut. Så kan du også finne sider som har distributør, distributører og distribusjon i søkeresultatene.

Søk lengde: I utgangspunktet med Google på ord du har i ditt det bedre. Det er imidlertid som nevnt ovenfor, en grense. I Googles tilfelle at grensen er 32 ord. Noen ord etter at ignoreres i søket. Så husker om nummer 5: ordrekkefølge og du bør ikke gå altfor galt. Selv om det er svært lite sannsynlig at du overskrider denne grensen, med mindre du ønsker å spesifisere en rekke områder for å holde en rekke restriksjoner på søket ditt.

Det er alt for nå. I neste Google artikkelen Jeg skal gi deg en liste over kommandoer som kan redusere treff enda mer presist hva du vil (i mange tilfeller). Disse kommandoene vil også spare deg mer tid på å skrive inn ditt søk.

Håper dette er nyttig for folk. Alex.

-Kanoakavirus

Min System: Zoomy

Prosessor (er):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Hovedkort:
Asus P5K Premium
RAM-minne:
2GB Dominator 8500
Graphics Card (s):
BFG 8800GT
Lydkort:
Xfi Extremegamer
Harddisk (er):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk stasjon (er):
LG GGC H20L
Case / PSU:
Enermax 720w
Cooling:
AC7
Nettverk / Internett:
Skjerm (er):
245B, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32P
Old 26. sep 2007, 16:06
Administrator Group

Utmerket artikkel kompis.

Jeg lærte noen biter, tallintervallet særlig kan komme til.

Takk for innsatsen!

Min System: Hybr! D

Prosessor (er):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Hovedkort:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Om bord Integrert
Lydkort:
5.1 Om bord Integrert
Harddisk (er):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk stasjon (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Stock HP
Cooling:
Stock HP
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 26. sep 2007, 17:16
Moderator Group

Nice artikkelen Alex
Jeg tror jeg satt i hovedstedene ut av vane mer enn noe

Min System: Noen andre lover!

Prosessor (er):
E8500 E0@4.1Ghz (stock volt)
Hovedkort:
BIOSTAR TPower I45
RAM-minne:
4GB OCZ PC2-8500 Platinum
Graphics Card (s):
X1950 Pro
Lydkort:
Harddisk (er):
2
Optisk stasjon (er):
LG GSA-DVD ± RW / DVD ± R / PhillipsDVDRW
Case / PSU:
IQute 0508ula/SILVERSTONE OP850
Cooling:
Big Typhoon VX
Nettverk / Internett:
Chorus / 20MB NTL
Skjerm (er):
Acer X223W 22 "widescreen 1680 × 105
Operating System (s):
Windows 7 64bit Ultimate
Old 26. sep 2007, 19:18
Donor Group

Great post Alex, svært informative.
Ser frem til neste avbetaling.

Min System: Krlll

Prosessor (er):
Intel Q9550@4.33Ghz
Hovedkort:
Gigabyte GA-EP45-UD3P
RAM-minne:
4x2GB OCZ Platinum PC8500
Graphics Card (s):
Gainward 4870X2 (840 Core 940 Mem)
Lydkort:
Onboard HDA
Harddisk (er):
Noen lol 1650GB totalt
Optisk stasjon (er):
1xDVD Philips DVD +-RW
Case / PSU:
Antec 1200/Enermax Infiniti 720W
Cooling:
Tuniq Tower 120
Nettverk / Internett:
Dual Gigabit Ethernet
Skjerm (er):
Acer 22 "widescreen
Operating System (s):
Vista x64 Ultimate
Old 29th September 2007, 17:12
Moderator Group

Excellent lese kompis!

Old 4de Dec 2007, 10:53
Donor Group

Den stammesøk var noe jeg ikke visste!

Lær noe nytt hverdags

Min System: = /

Prosessor (er):
AMD 64x2 6000 +
Hovedkort:
Asus M2N32 SLI DELUXE WIFI
RAM-minne:
Corsair XMS2 DDR800 CL4 2048MB
Graphics Card (s):
BFG 8800GTS 320MB OC2
Lydkort:
Onboard
Harddisk (er):
2x36gb RAID0 / 200 GB / 500GB
Optisk stasjon (er):
CDRW + DVD-RW [Dual Layer]
Case / PSU:
CM Stacker832 / Silverstone DA750
Cooling:
Zalman CNPS9700NT
Nettverk / Internett:
dual gigabit / 20MB Kabel
Skjerm (er):
19 "HannsG
Operating System (s):
XP Pro 32bit
Old 21st 2008, 00:26
New Member Group

wow takk for artikkelen kompis
cant vente å søke noe opp neste. noe med mening om lol
Old 22 2009 Mar, 07:19
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by SocialWarfare View Post
Nice artikkelen Alex
Jeg tror jeg satt i hovedstedene ut av vane mer enn noe
Ja jeg gjøre det ..

Min System: FordyPC

Prosessor (er):
Quad Q6600 Kentsfield 2,66 @ 3.45GHz
Hovedkort:
Asus P5Q / L PRO (Intel P43, ICH10)
RAM-minne:
PNY XLR8 4GB @ 1066MHz
Graphics Card (s):
PNY NVIDIA GeForce 9400 GT 512MB
Lydkort:
Harddisk (er):
Seagate HDBarracuda 1x 1TB 1x 250GB
Optisk stasjon (er):
LG (HD) GGCH20L / LG GH22NP20AUAA50B
Case / PSU:
Antec Sonata III & Earthwatts 500W
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
Gigabit LAN, FireWire & WG111v2
Skjerm (er):
2 x Acer P193WAd
Operating System (s):
XP PRO x86/XP PRO x64/Win7 RC1 x64
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.