![]() |
|
| |||
| |||
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Nice artikel, tack!
| |||
| |||
| Ett vanligt misstag faktiskt. Cookies är inte riktigt att hot vissa maj bild. Mer av ett privatliv fråga. Nu är saken att luras av cookie hade aldrig kommit till mig. Men det är sant. Vissa anti-spyware även räkna avaktivera Windows automatiska uppdateringen som ett problem! Det är lite overkill, tycker jag. Bra punkt evilfantasy! |
|
| |||
| |||
| nice 1, BT 1 fing, im på college och var JST undrar, är det cookies som nätverket administratörerna använder för att se vilka områden Vi har varit på? mike x | x | x |
|
| |||
| |||
| Citat:
Och så kan du även spåras om du använder en circumventor eller proxyserver. |
|
| |||
| |||
| Bra artikel. Norton är en av dem som upptäcker tracking cookies och raderar eller Quratines dem men sedan säger till dig att det inte fanns någon risk. Cookies ge användaren en unik (som jag använder löst) online experince. |
|
| |||
| |||
| Uppdaterad för att lägga till artikeln från Cookie Central Den inofficiella Cookie FAQ 2.4 Är cookies farliga för min dator? NO. En cookie är en enkel text. Det är inte ett program eller en plug-in. Det kan inte användas som ett virus, och det kan inte komma åt din hårddisk. Din webbläsare (inte en programmerare) kan spara cookie värden på din hårddisk när den behöver, men det är gränsen för effekt på ditt system. [/ Citat] |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vet inte om det gör något bra eller dåligt, men jag läste någonstans engångsmeddelande att ställa in cookie-hantering upp som så
![]() Ive gruvor uppsättning så här hela tiden men om det gör något är inte säker Kryssa åsidosättning cookie hantering sedan kontrollera (block) under thrid parts cookies och kryssa alltid tillåta cookies. Lämna Cookies från första part som snabbt I standardinställningarna cookies automatiskt hantera Mitt System: Fred
|
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Denna bild kom från Spyware Info, som ni vet. Som artikeln det säger (http://www.spywareinfo.com/articles/cookies/), Cookies kan användas för att spåra dina webbläsning vanor. När de gör detta är de så kallade tredje part cookies, och inte är nödvändiga. De kan blockeras om du vill. Citat:
|
| |||
| |||
| Coockies är filer som sparas på din hårddisk till specifiy till vilken webbplats du har varit på och kanske om du har sleceted möjlighet kommer det att remmber lösenord och inloggningsuppgifter. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Webbsida Cookies Motstridiga i skolan? | Smittsam | Web Design, Hosting & SEO | 1 | 24 mars 2009 05:07 |
| Använd bärbar hårddisk som en vanlig en? (installerar Maple story) | ryannathans | Drives & Removable Media | 10 | 31 januari 2009 07:50 |
| Roligaste Dator eller IT-säkerhet Story Contest | bouchusar | Off Topic Discussion | 2 | 14:e sep 2008 06:25 |
| Webbsida historia / cookies | marmorn | Webbläsare & FTP Klienter | 1 | 15 januari 2008 08:59 |
| Strykning av cookies | liamfi | Virus, spionprogram och säkerhet | 2 | 30 december 2007 20:32 |
| Thread Tools | |
| |