mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Linux & Alternativa OS

Register

Disk Partion i Ubuntu Linux

Reply

Thread Tools
Old 3 juni 2009, 06:44
New Member Group

Default Disk Partion i Ubuntu Linux

Hej alla!
Jag har installerat Ubuntu Linux på min laptop. Under installationen Jag skapade \ rotfilsystemet av 3 GB och \ hem filsystem för resten av 160 GB.Due till installation av Linux-paket jag fick ett fel massage låg diskutrymmeskraven viss sak så här. Nu vill jag flytta 10 GB ledigt utrymme från \ hem \ root utan ominstallation av Linux. kan någon snälla hjälpa mig hur man kan genomföra det här??

Tack på förhand.

Gäller:
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Är det möjligt att köra ett gratis operativsystem såsom Linux Ubuntu med vista buckweed90 Linux & Alternativa OS 5 4 december 2008 05:51
HP DV9720ea Linux / Ubuntu Drivers Hybr! D Linux & Alternativa OS 7 12 oktober 2008 16:13
Linux Ubuntu och påskynda phil66 Linux & Alternativa OS 8 5 april 2008 12:52
Linux Ubuntu problem ashaiba Linux & Alternativa OS 10 3 april 2008 10:34
Linux Ubuntu på Mac, Mac OS X är borta? ashaiba Linux & Alternativa OS 8 4 mars 2008 09:30
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.