![]() |
|
| |||
| |||
| är det möjligt att dual boot en kopia av Mac OX Leopard och en kopia av XP Service Pack 2 .... Jag körs bort service pack 2. kan jag bara partitionera en disk för Mac och installera det på att köra? och sedan när jag boot jag menyn frågar som jag skulle vilja starta upp? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag är ganska säker på att det är olagligt att göra det
| |||
| |||
| Hur är det olagligt om jag har legit versioner av programvaran? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag kanske har missat något här - Mac OSX körs på Mac hårdvara, hur förväntar du dig att den ska köras på en dator? Var skulle du få en OSX sammanställas för PC i686 hårdvaruarkitektur?
| |||
| |||
| Ett, det är inte olagligt att göra det andra. Det är möjligt att ha mac köra nativly, men verkligen hårt och jag skränande finna länken Du kan köra en emultaor men ringde. ah! Jag har glömt vad den heter men sjuka berätta u så fort jag kommer ihåg |
|
| |||
| |||
| Citat:
det är mycket möjligt, och jag känner till en plats där det är som diskuteras i detalj, men visst det är mot denna styrelsens regler, jag föreslår att du Google för det |
|
| |||
| |||
| Tack hAvAAck jag just upptäckt massor om Digital Rights Management som jag inte hört talas om tidigare. Det verkar finnas människor där ute försöker Geniès tillbaka i flaskor. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag hittade en guide här om hur du kan få Mac OS X på en PC men en emulator, som för hur rättsliga det är, jag vet inte säkert, men det skulle vara som gissar att det är lagligt, så länge som både XP och Mac OS X är legit versioner.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| det är olagligt, som en del av Mac försöka kontrollera marknaden och få mer pengar de vana kan du köra det på en dator (om du vill mac behöver du spendera £ 800 + på sin maskin i stället för 400 om en pc)
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Mac-datorer inte längre använder PowerPC-processorer och därför OS är lättare porterade till PC. Det är inte lätt, men det är säkert möjligt, till skillnad från innan Intel switch.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|