![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej killar, det här jag skriver från min stationära dator. Min nyligen F ** KED upp min laptop hade jag installerade Ubuntu på en Vista maskin. (Jag bestämde mig för att dual boot, Vista installeras först) Installationen gick allt bra, till och starta, den bärbara datorn inte låter mig välja min boot OS, direkt startats om till vista. Så för att ändra saker, jag gjorde en del forskning sedan ett program kallat "easyBCD". Jag hade börjat spela runt med den, att hitta de bästa alternativen. Det är där IF ** KED det hela, jag gjorde något fel och när jag startat om maskinen, det kom med 2 boot alternativ: 1) Neogrub Bootloader - När jag välja detta alternativ, det säger mig att reparera Windows med installations-CD (detta inte är möjligt för mig eftersom VISTA förinstallerats och inte kommer med en CD). 2) Linux Ubuntu - När jag välja detta alternativ, det säger mig att jag har berättat för starthanteraren fel partition för min Linux OS. Jag har inte en möjlighet att ladda VISTA, VARFÖR? PLEASE HELP |