![]() |
|
| |||
| |||
| Hej alla Jag är dubbel uppstart från Ubuntu och Windows XP Media Center Jag undrar bara hur jag skränande bort Ubuntu partition på min hårddisk (för att inte säga i dont love linux dess bara jag behöver ta bort det om utrymmet skäl) några idéer? tack. |
|
| |||
| |||
| Två sätt, ett är enkel gamla goda fdisk, den andra är att använda Ubuntu Live CD och köra Gparted. Båda kan ta bort din Ubuntu partition (icke DOS, ext3) Om du har installerat Grub du kan stöta på ett annat problem. Borttagning av grub är inte lätt. Även efter att radera allt Grub kan fortfarande vara där om du har installerat det i MBR (Master Boot Record) kan du efter att ta bort din Ubuntu partitionen (och omstart för att leta efter grub) kör fdisk / mbr dock i vissa fall (beroende på version av fdisk eller något annat) kan krympling din Windows-partition. Så får carefull. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Hur avinstallerar jag Windows 2000 från Dual Uppstart System | regedit57 | Windows-operativsystem | 2 | 23 augusti 2009 04:15 |
| Dual uppstart Windows 7 RC och min nuvarande Windows XP | Coolyxxx | Windows-operativsystem | 6 | 5 maj 2009 22:59 |
| Hjälp med Dual uppstart vista / ubuntu med lojack programvara | pest79456 | Linux & Alternativa OS | 3 | 12 oktober 2008 09:39 |
| * Dual Uppstart * | bigbonthabeat | Windows-operativsystem | 2 | 12 sep 2008 06:43 |
| Dual uppstart | VJH | Windows-operativsystem | 15 | 17 juni 2007 08:29 |
| Thread Tools | |
| |