![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hej Jag har precis installerat windows men partitioneras 20GB på hårddisken och installerade Ubuntu på partitioneras rymden. trodde installationen fanns det inga problem men när jag startat om datorn medan det var att starta det kommer upp med "FEL 17" och slutar starta.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| du kanske måste åter installera grub så här
starta ubuntu live cd, gå direkt till terminal och skriv sudo grub här får du en grub snabbt vid denna promt typ Kod: hitta / boot/grub/stage1 Nästa, detta är viktigt, oavsett var returnerar för hitta kommandot använda den på nästa rad (du är fortfarande i grub>. När du skriver nästa 3-kommandon) Kod: root (hd?,?) nu skriver detta Kod: setup (hd0) Kod: quit nu grub kommer åter installerad och om du behöver hjälp med att konfigurera det jag kan ge dig Mitt System: Cewy s undrar macine
|
|
| |||
| |||
| nope har fortfarande error 17 efter att |
|
| |||
| |||
| Vilken ålder datorn? På vissa äldre modeller, om boot-filer är för långt ner en stor kör de kommer att vara oåtkomlig för BIOS.
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Fel popup; IE7 har stött och fel ... | jonkon2 | Webbläsare & FTP Klienter | 1 | 30 maj 2009 00:30 |
| Hårddisk Fel om uppstart - "Disk Error" "Tryck på valfri tangent för att starta" | ashaiba | General Hardware Chat | 6 | 13 mars 2009 15:56 |
| Vxd fel | VJH | Drives & Removable Media | 1 | 18:e sep 2008 05:10 |
| DMA-driver error, CRC fel | ghbnic | Drives & Removable Media | 6 | 2 april 2008 11:44 |
| Nero fel##%! | Kona1984hawaii | Multimedia & Codecs | 4 | 11 december 2007 15:32 |
| Thread Tools | |
| |