mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Linux & Alternativa OS

Register

Hjälp med Dual uppstart vista / ubuntu med lojack programvara

Reply

Thread Tools
Old 11 oktober 2008, 19:44
Ledamot Gruppen

Default Hjälp med Dual uppstart vista / ubuntu med lojack programvara

Jag har en Acer och jag en gång hade Ubuntu installerat laster jag installerade lo-uttag för bärbara datorer (det går in i BIOS) tyvärr det interupts för uppstart av antingen OS och behövde Super Grub Disk (från supergrubdish.org) att starta upp den varje gång. Jag undrar om jag kan sätta det på en extern hårddisk (maxar en touch mini) där jag delade enheten Jag undrar vad skall jag göra för att installera det på esternal och starta upp när allt jag har den inkopplad i.
Old 11 oktober 2008, 22:24
Ledamot Gruppen

Som regel bör du inte installera ett OS på en extern hårddisk. Det kan fungera, men om det av någon anledning blir det Unplugged som du använder OS du skruva allting.
Old 11 oktober 2008, 23:40
Ledamot Gruppen

skulle det på minnet inte disk det skulle vara "uppstart från skivan och om det kom un inkopplad vore bara fel. Det kommer inte un inkopplad.

Alla jag frågade är hur man gör det inte därför jag skulle inte jag använda detta tills jag får en Mandriva OS flashenhet.
Old 12 oktober 2008, 09:39
Givargruppen

Hur man gör det är precis samma som om du gjorde det på en inre.

Partition, formatera, installera OS

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Dual Uppstart Kubuntu och Vista med Vista Installed 1:a Black Magic Linux & Alternativa OS 1 27 mars 2009 15:14
Fråga om en Vista / Ubuntu dual boot MJM Linux & Alternativa OS 11 18 oktober 2008 02:29
Dual uppstart Vista och OS X? 4D (Fordy (Ford) Ollie Windows-operativsystem 4 21 sep 2008 13:03
Dual Uppstart Vista med XP? sgrr Windows-operativsystem 3 19 december 2007 04:16
Dual Uppstart (Ubuntu och Windows XP) Liam Linux & Alternativa OS 1 29 juli 2007 01:52
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.