![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jag har en Acer och jag en gång hade Ubuntu installerat laster jag installerade lo-uttag för bärbara datorer (det går in i BIOS) tyvärr det interupts för uppstart av antingen OS och behövde Super Grub Disk (från supergrubdish.org) att starta upp den varje gång. Jag undrar om jag kan sätta det på en extern hårddisk (maxar en touch mini) där jag delade enheten Jag undrar vad skall jag göra för att installera det på esternal och starta upp när allt jag har den inkopplad i. |
|
| |||
| |||
| Som regel bör du inte installera ett OS på en extern hårddisk. Det kan fungera, men om det av någon anledning blir det Unplugged som du använder OS du skruva allting. |
|
| |||
| |||
| skulle det på minnet inte disk det skulle vara "uppstart från skivan och om det kom un inkopplad vore bara fel. Det kommer inte un inkopplad. Alla jag frågade är hur man gör det inte därför jag skulle inte jag använda detta tills jag får en Mandriva OS flashenhet. |
|
| |||
| |||
| Hur man gör det är precis samma som om du gjorde det på en inre. Partition, formatera, installera OS
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Dual Uppstart Kubuntu och Vista med Vista Installed 1:a | Black Magic | Linux & Alternativa OS | 1 | 27 mars 2009 15:14 |
| Fråga om en Vista / Ubuntu dual boot | MJM | Linux & Alternativa OS | 11 | 18 oktober 2008 02:29 |
| Dual uppstart Vista och OS X? | 4D (Fordy (Ford) Ollie | Windows-operativsystem | 4 | 21 sep 2008 13:03 |
| Dual Uppstart Vista med XP? | sgrr | Windows-operativsystem | 3 | 19 december 2007 04:16 |
| Dual Uppstart (Ubuntu och Windows XP) | Liam | Linux & Alternativa OS | 1 | 29 juli 2007 01:52 |
| Thread Tools | |
| |