![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Jeg kan ikke ud til at få linux til at starte op på vista.
Jeg fik at vide at PRES en af F-tasterne men jeg ved ikke, hvor en. |
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
|
nej
|
|
|
|||
|
|||
|
Hvis du ikke får en GRUB boot-menu til at vælge enten Vista eller Linux, eller Windoze boot menuen, så Linux er sandsynligvis ikke installeret korrekt. Grub kræver ingen F-nøglen til at blive trykket ned. Måske det følgende vil hjælpe.
http://apcmag.com/the_definitive_dua...stepbystep.htm
|
|||
|
|||
|
Citat:
I cant få det installeret jeg bruge "Damn små LINUX" form Linuxquestions.com |
|
|
|||
|
|||
|
Nogen særlig grund til, at du valgte at en? Ah, du måske sige det på en USB Drive? De spørger, hvad F-nøglen til at trykke på for at boote fra USB-drev?
Gå ind i BIOS setup menu ved start (som nøglen til pressen vil være i dit bundkort manual, men en besked normalt blinker op ved start). Under Boot, bør du være i stand til at ændre boot-rækkefølgen. Som standard, er det sædvanligvis CD derefter HDD derefter flytbart drev. Push flytbare til toppen derefter genstarte.
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
|
|||
|
|||
|
Du kan muligvis købe et Mag med distribution på det. Personligt vil jeg bruge en af openSUSE (bedre kontrol) Ubuntu (store pakke katalog men flakey) eller PCLinuxOS (lille katalog, meget nemt at installere).
|
|||
|
|||
|
Hvis du har brugt Ubuntu med wubi (Windows Installer af Ubuntu) og tryk derefter på F8 flere gange under opstarten, og det bør give dig en liste over de operativsystemer installeret.
|