mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Linux og alternative OS

Register

Hvordan boot Linux på Vista?

Reply

Thread Tools
Old 9 mai 2008, 11:47
Medlem Group

Default Hvordan boot Linux på Vista?

Jeg kan ikke ut til å få Linux til å starte opp på vista.
Jeg ble fortalt til pres en av F-tastene, men jeg vet ikke hvilken.
Old 9 mai 2008, 13:56
Donor Group

Er dette relevant?

Old 10 mai 2008, 17:10
Medlem Group

nei
Old 12 mai 2008, 11:59
Donor Group

Hvis du ikke får grave oppstartsmenylisten å velge enten Vista eller Linux, eller Windoze oppstartsmenylisten deretter Linux er trolig ikke riktig installert. Grub krever ingen F-tasten til å bli trykket. Kanskje følgende vil hjelpe.

http://apcmag.com/the_definitive_dua...stepbystep.htm

Old 13 mai 2008, 12:53
Medlem Group

Sitat:
Originally Posted by Mike0001 View Post
Hvis du ikke får grave oppstartsmenylisten å velge enten Vista eller Linux, eller Windoze oppstartsmenylisten deretter Linux er trolig ikke riktig installert. Grub krever ingen F-tasten til å bli trykket. Kanskje følgende vil hjelpe.

http://apcmag.com/the_definitive_dua...stepbystep.htm

Jeg skrånende få det installert jeg bruker "Damn liten LINUX 'form Linuxquestions.com
Old 14 mai 2008, 02:20
Donor Group

Noen spesiell grunn til at du valgte den? Ah, du kanskje legge den på en USB-stasjonen? Du spør hva F-tasten til å trykke for å starte opp fra USB-stasjonen?

Gå inn i BIOS-oppsett-menyen ved oppstart (som nøkkelen til å trykke på, vil være på hovedkortet manual, men en melding vanligvis lyser opp ved oppstart). Under oppstart, bør du kunne endre boot sekvensen. Som standard, er det vanligvis CD deretter HDD deretter flyttbar stasjon. Push fjernbare til toppen deretter omstart.

Old 14 mai 2008, 13:28
Medlem Group

Sitat:
Originally Posted by Mike0001 View Post
Noen spesiell grunn til at du valgte den? Ah, du kanskje legge den på en USB-stasjonen? Du spør hva F-tasten til å trykke for å starte opp fra USB-stasjonen?

Gå inn i BIOS-oppsett-menyen ved oppstart (som nøkkelen til å trykke på, vil være på hovedkortet manual, men en melding vanligvis lyser opp ved oppstart). Under oppstart, bør du kunne endre boot sekvensen. Som standard, er det vanligvis CD deretter HDD deretter flyttbar stasjon. Push fjernbare til toppen deretter omstart.
Hva en gjør du foreslår. Jeg har en Intel-prosessor og 32 bit OS jeg valgte en CD fra Ubuntu, men venter.
Old 15 mai 2008, 02:48
Donor Group

Du kan kanskje kjøpe en Mag med en distro på den. Personlig ville jeg bruke en av OpenSUSE (bedre kontroll), Ubuntu (stor pakke katalog men flakey) eller PCLinuxOS (liten katalog, svært enkelt å installere).

Old 1 juli 2008, 10:55
Medlem Group

Hvis du har brukt Ubuntu med wubi (Windows Installer for Ubuntu) og deretter trykke F8 gjentatte ganger under oppstart, og det bør gi deg en liste over operativsystemer installert.
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Dobbeltoppstart Ubuntu Linux og Vista Nå Any OS ikke lastes inn! Blade110L Linux og alternative OS 0 14 juni 2009 08:44
Real rot med Acer bærbar PC som kjører Linux Linpus - wont Boot Goran Linux og alternative OS 1 27 mai 2009 05:41
Kan ikke Boot Sabayon Linux 4 Operativsystemversjon DVD phil66 Linux og alternative OS 4 3 mars 2009 18:40
Er det mulig å kjøre en gratis OS som linux ubuntu med vista buckweed90 Linux og alternative OS 5 4 desember 2008 05:51
Dobbeltoppstart XP, Linux med wireleless kortet pest79456 Linux og alternative OS 2 17 nov 2008 17:34
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.