mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Linux & Alternativa OS

Register

Hur starta upp Linux på Vista?

Reply

Thread Tools
Old 9 maj 2008, 11:47
Ledamot Gruppen

Default Hur starta upp Linux på Vista?

Jag kan inte vara att få Linux att starta upp på Vista.
Jag blev ombedd att presentera en av F-knapparna men jag vet inte vilket.
Old 9 maj 2008, 13:56
Givargruppen

Är detta relevant?

Old 10 maj 2008, 17:10
Ledamot Gruppen

nej
Old 12 maj 2008, 11:59
Givargruppen

Om du inte får en GRUB boot-menyn för att välja antingen Vista eller Linux, eller Windoze startmenyn och sedan Linux är troligen inte korrekt installerad. Grub krävs ingen F-knapp som trycks in. Kanske följande kommer att hjälpa.

http://apcmag.com/the_definitive_dua...stepbystep.htm

Old 13 maj 2008, 12:53
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Mike0001 View Post
Om du inte får en GRUB boot-menyn för att välja antingen Vista eller Linux, eller Windoze startmenyn och sedan Linux är troligen inte korrekt installerad. Grub krävs ingen F-knapp som trycks in. Kanske följande kommer att hjälpa.

http://apcmag.com/the_definitive_dua...stepbystep.htm

Jag skränande få den installerad jag använda "Fan små LINUX form Linuxquestions.com
Old 14 maj 2008, 02:20
Givargruppen

Någon särskild anledning till varför du valde den? Ah, du kanske lägga det på en USB-enhet? Ni frågar vad F-knappen för att trycka på att starta upp från USB-enhet?

Gå in i BIOS menyn vid start (som nyckeln till att pressen kommer att vara i din moderkortet, men ett budskap brukar blinkar upp vid start). Enligt Boot, bör du kunna ändra uppstartssekvensen. Som standard är det vanligtvis CD HDD sedan flyttbar enhet. Push flyttbar till början sedan starta om.

Old 14 maj 2008, 13:28
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Mike0001 View Post
Någon särskild anledning till varför du valde den? Ah, du kanske lägga det på en USB-enhet? Ni frågar vad F-knappen för att trycka på att starta upp från USB-enhet?

Gå in i BIOS menyn vid start (som nyckeln till att pressen kommer att vara i din moderkortet, men ett budskap brukar blinkar upp vid start). Enligt Boot, bör du kunna ändra uppstartssekvensen. Som standard är det vanligtvis CD HDD sedan flyttbar enhet. Push flyttbar till början sedan starta om.
Vad en göra som du föreslår. Jag har en Intel-processor och 32-bitars OS jag begärt en CD från Ubuntu men väntar.
Old 15 maj 2008, 02:48
Givargruppen

Du kan köpa en Mag med en distributioner på det. Personligen skulle jag använda en av OpenSUSE (bättre kontroll), Ubuntu (stora paketet katalog men flakey) eller PCLinuxOS (små katalog, mycket lätt att installera).

Old 1 juli 2008, 10:55
Ledamot Gruppen

Om du har använt Ubuntu med wubi (Windows Installer för Ubuntu) tryck F8 upprepade gånger under uppstarten och det bör ge dig en lista över operativsystem installerat.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Dual Boot Ubuntu Linux och Vista Nu Alla OS inte laddar! Blade110L Linux & Alternativa OS 0 14 juni 2009 08:44
Real Mess med Acer Laptop kör Linux Linpus - wont Boot Goran Linux & Alternativa OS 1 27 maj 2009 05:41
Det går inte att Boot Sabayon Linux 4 Operativsystem DVD phil66 Linux & Alternativa OS 4 3 mars 2009 18:40
Är det möjligt att köra ett gratis operativsystem såsom Linux Ubuntu med vista buckweed90 Linux & Alternativa OS 5 4 december 2008 05:51
Dual boot XP, Linux, med wireleless kort pest79456 Linux & Alternativa OS 2 17 november 2008 17:34
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.