![]() |
|
| |||
| |||
| Jag kan inte vara att få Linux att starta upp på Vista. Jag blev ombedd att presentera en av F-knapparna men jag vet inte vilket. |
|
| |||
| |||
|
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| nej |
|
| |||
| |||
| Om du inte får en GRUB boot-menyn för att välja antingen Vista eller Linux, eller Windoze startmenyn och sedan Linux är troligen inte korrekt installerad. Grub krävs ingen F-knapp som trycks in. Kanske följande kommer att hjälpa. http://apcmag.com/the_definitive_dua...stepbystep.htm
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Citat:
Jag skränande få den installerad jag använda "Fan små LINUX form Linuxquestions.com |
|
| |||
| |||
| Någon särskild anledning till varför du valde den? Ah, du kanske lägga det på en USB-enhet? Ni frågar vad F-knappen för att trycka på att starta upp från USB-enhet? Gå in i BIOS menyn vid start (som nyckeln till att pressen kommer att vara i din moderkortet, men ett budskap brukar blinkar upp vid start). Enligt Boot, bör du kunna ändra uppstartssekvensen. Som standard är det vanligtvis CD HDD sedan flyttbar enhet. Push flyttbar till början sedan starta om.
|
| |||
| |||
| Citat:
|
|
| |||
| |||
| Du kan köpa en Mag med en distributioner på det. Personligen skulle jag använda en av OpenSUSE (bättre kontroll), Ubuntu (stora paketet katalog men flakey) eller PCLinuxOS (små katalog, mycket lätt att installera).
|
| |||
| |||
| Om du har använt Ubuntu med wubi (Windows Installer för Ubuntu) tryck F8 upprepade gånger under uppstarten och det bör ge dig en lista över operativsystem installerat. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Dual Boot Ubuntu Linux och Vista Nu Alla OS inte laddar! | Blade110L | Linux & Alternativa OS | 0 | 14 juni 2009 08:44 |
| Real Mess med Acer Laptop kör Linux Linpus - wont Boot | Goran | Linux & Alternativa OS | 1 | 27 maj 2009 05:41 |
| Det går inte att Boot Sabayon Linux 4 Operativsystem DVD | phil66 | Linux & Alternativa OS | 4 | 3 mars 2009 18:40 |
| Är det möjligt att köra ett gratis operativsystem såsom Linux Ubuntu med vista | buckweed90 | Linux & Alternativa OS | 5 | 4 december 2008 05:51 |
| Dual boot XP, Linux, med wireleless kort | pest79456 | Linux & Alternativa OS | 2 | 17 november 2008 17:34 |
| Thread Tools | |
| |