![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| denne aa tutorial jeg gjort for at hjælpe brugere, der har en buggered op-vinduer partition og gerne vil gendanne filer, før det skal recertificeres instaling, eller hvis du ven har en Windows-adgangskode, og du gerne vil stjæle / se hans filer
første off du nødt til at hente hvalp linux (en distribution af Linux, der kan starte op fra cd og er kun 60 eller deromkring megabyte) downloade fra her ------------------------------------------------ gang, der har downloadet du nødt til at brænde det på en cd, jeg brugte en stand alone-iso-brænder, at du kan få her brænde iso til disken og derefter genstarter ------------------------------------------------ ok nu er det tid til at starte op fra live cd du lige har oprettet du har brug for at indtaste BIOS og sætte boot fra andre enheden eller på den bærbare computer, brugte jeg det blev kaldt F12 boot udvælgelse betydning Jeg trykkede F12 da jeg så den bios splash, og det vil jeg vælge, hvad enheden jeg ønskede at starte fra Jeg valgte ide: DVD (yours kan variere, men vil indeholde DVD eller CD) ---------------------------------------------- live cd bør nu vise en skærm med tekst på det, og på bunden vil det sige "boot:" Dette giver dig mulighed for at starte op på forskellige måder, men vi vil bare den standard, så tryk på ENTER (det vil starte automatisk efter 5 sekunder) og vente ----------------------------------------------- De vil snart blive konfronteret med en skærm, der beder dig om at vælge et tastaturlayout, skal du rulle yo uk engelsk og trykke Enter Du bliver derefter spurgt, hvad x server du gerne vil køre vælge xorg og trykke Enter ---------------------------------------------- ok nu du er på skrivebordet øverst du bør se drev med en pen drev logo klik, der (kun én gang, hvalp linux ikke behøver dobbelt klik!) --------------------------------------------- Du skulle nu kunne se alle de drev toppen en vil være den cd, du starter op fra og dem nedenfor, der skal være din harddisk (e) og partitioner Windows-partition er mest likley skal dev/sda1 men du kan prøve at montere dem alle indtil du får den korrekte partition at montere du klikker på den lille harddisk ikonet ved siden af navnet på det drev, kan du få en fejlmeddelelse, men så længe du kan gennemse det drev det er fint. at gennemse drev skal du klikke på mappen i venstre side af drevet ----------------------------------------------- ok nu du er i din Windows-partition kan du finde de filer, du har brug for. ---------------------------------------------- De er nu nødt til at montere en pen drevet af USB-harddisk, når den er sluttet i pressen opdateringshastighed på hvalp mount loader og det skal vises i bunden, for at montere den gøre det samme som før, og klik på harddisk ikonet folowed ved browsing bruger filikon. --------------------------------------------- ok, så du nu har 2 vinduer åbne en med din Windows-partition og de andre med din eksterne lagringsenhed Alt hvad du behøver at gøre nu, er at trække og slippe de emner, du har brug for i den eksterne enhed, og du er færdig. --------------------------------------------- Genstart computeren og du har genvundet dine filer jeg dont ser dum! Mit system: Cewy's spekulerer macine
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| stå, tak.
| |||
| |||
| Grunden til, at jeg valgte hvalp over Knoppix er KNOPPIX er 600 + meg hvalp er halvt så stor og derfor hurtigere at downloade / brænde |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Nice lille version hvalp, synes at fungere godt.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Godt klaret Cew27. Lide den måde du lægger dette sammen og gik lavpunktet alle troule levere den skærmbilleder såvel.
| |||
| |||
| tak:) |
|
| |||
| |||
| Jeg holder et par distribution's af linux samt en kaldet boot en atombombe, der kan Nuke din harddisk alt (overskriver den 8 gange), så hvis jeg har et problem, og jeg dont kende, hvis dets vinduer eller hardware jeg blot holde fast i en live cd |