![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| aa deze tutorial die ik heb gemaakt om gebruikers die hebben een Vervloekt up windows partitie en wil herstellen bestanden alvorens opnieuw instaling, of als je vriend heeft een Windows-wachtwoord in en je zou willen stelen / zie zijn bestanden
Eerst moet u downloaden puppy linux (een distributie van Linux die kunnen opstarten vanaf cd en is slechts 60 of zo megabyte) downloaden van hier ------------------------------------------------ Als dat eenmaal gedownload hebt u nodig om te branden naar een cd, gebruikte ik een stand-alone iso-brander die je kunt krijgen hier branden van de iso op de harde schijf en vervolgens opnieuw opstarten ------------------------------------------------ ok nu is het tijd om te booten van de live-cd die u zojuist hebt gemaakt moet u de BIOS en kunnen opstarten vanaf een ander apparaat of op de laptop ik heb het gebruikt werd F12 boot selectie zin i ingedrukt F12 toen zag ik de bios splash en het laat me pick apparaat wat ik wilde opstarten vanaf i geselecteerde ide: DVD (jouwe kunnen verschillen, maar zal ook een DVD of CD) ---------------------------------------------- de live-cd moet nu een scherm met de tekst op deze en op de bodem zal het zeggen "boot:" Hiermee kunt u de boot op verschillende manieren, maar wij willen gewoon de standaard zo druk op enter (hij zal starten automatisch na 5 seconden) en wachten ----------------------------------------------- je zal snel geconfronteerd worden met een scherm waarin u gevraagd te kiezen een toetsenbordindeling, ga yo Brits Engels en druk op enter U wordt vervolgens gevraagd wat x-server die u wilt uitvoeren xorg kiezen en druk op enter ---------------------------------------------- ok nu bent u op het bureaublad aan de top moet u rijdt met een pen drive logo klikt dat (slechts een keer, puppy linux hoeft niet dubbel klikken!) --------------------------------------------- U ziet nu alle drives boven een worden de cd die u opstarten vanaf en die onder dat moet je harddisk (s) en partities De Windows-partitie is het meest likley te dev/sda1 maar je kunt proberen de montage ze allemaal totdat je de juiste partitie om u op de kleine harddisk icoontje naast de naam van het station, kunt u een foutmelding, maar zolang je kunt bladeren in het station is prima. om door de schijf klikt u op de map op de linkerkant van het station ----------------------------------------------- ok nu bent u in uw Windows-partitie kunt u de bestanden die u nodig heeft. ---------------------------------------------- je nu nodig om een pen drive van usb harde schijf zodra deze is aangesloten op de druk op refresh puppy mount loader en deze moet worden weergegeven op de bodem, te mounten hetzelfde doen als voorheen en klik op de harddisk icoon folowed door te bladeren met behulp van de file icon. --------------------------------------------- ok dus nu heb je 2 vensters openen met uw Windows-partitie en de andere met uw externe opslag apparaat alles wat je moet doen is slepen en neerzetten van de items die u nodig heeft in het externe apparaat en je bent klaar. --------------------------------------------- Start de pc opnieuw op en je hebt teruggewonnen uw bestanden i dont look stupid! Mijn Systeem: Cewy het wonder macine
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| geplakt, bedankt.
| |||
| |||
| De reden dat ik koos pup over knoppix knoppix 600 + meg puppy is de helft van dat en dus sneller te downloaden / branden |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Leuke versie Puppy, lijkt goed te werken.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Goed gedaan Cew27. Net als de manier waarop u dit samen en ging via de troule van het verstrekken van de screenshots ook.
| |||
| |||
| thanks:) |
|
| |||
| |||
| Ik blijf een paar distro's van Linux als een zogenaamde opstartpartitie een nuke die nuke uw harddisk van alles (overschrijft hij 8 keer), dus als ik een probleem en i dont know als haar ramen of hardware i just stick in een live-cd |