![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| dette aa opplæringen i laget for å hjelpe brukere som har en buggered vinduer partisjonen og ønsker å gjenopprette filene før re-instaling, eller hvis du venn har et Windows-passord og du ønsker å stjele / se hans filer
første må du laste ned puppy linux (en distro av Linux som kan starte fra CD, og er bare 60 eller så megabyte) nedlasting fra her ------------------------------------------------ gang som har lastet ned må du brenne den på en CD, jeg brukte en stand alone iso brenner som du kan få her brenne iso til disken og deretter omstart ------------------------------------------------ ok nå er det på tide å starte opp fra live cd du nettopp opprettet må du gå inn i BIOS og aktivere oppstart fra andre enheten eller på laptop Jeg brukte den ble kalt F12 støvel utvalg mening i trykkes F12 når jeg så de bios splash og la meg velge hvilke enheter jeg ønsket å starte opp fra Jeg valgte IDE: dvd (din kan være forskjellig, men vil inneholde DVD eller CD) ---------------------------------------------- live cd skal nå vise et skjermbilde med tekst på den, og i bunnen vil det si "boot:" Dette tillater deg å starte opp på forskjellige måter, men vi vil bare at standarden så trykk enter (det vil oppstart automatisk etter 5 sekunder) og vente ----------------------------------------------- Du vil snart bli møtt med et skjermbilde som ber deg velge et tastaturoppsett, bla yo britisk engelsk og trykk Enter Du vil da bli spurt om hva x-serveren du vil kjøre velge Xorg og trykk Enter ---------------------------------------------- ok nå er du på skrivebordet på toppen skal du se stasjoner med en penn stasjonen logo klikker som (bare én gang, puppy linux ikke trenger dobbel klikk!) --------------------------------------------- Du skal nå se alle stasjoner toppen skal det cd du starte fra, og de under som skal være din harddrive (r) og partisjoner Windows-partisjonen er mest likley skal dev/sda1 men du kan prøve å montere dem til du får riktig partisjon å montere du klikker den lille harddrive ikon ved siden av navnet på stasjonen, kan du få en feilmelding, men så lenge du kan surfe på stasjonen er det greit. å surfe på stasjon klikker du mappen på venstre side av stasjonen ----------------------------------------------- ok nå er du i din windows partisjon du kan finne de filene du trenger. ---------------------------------------------- Nå må du montere en penn stasjonen på USB-harddisk når den er plugget inn trykk oppdater på puppy mount loader og det skal vises på bunnen, for å montere den gjøre det samme som før, og klikk harddrive ikonet folowed av surfer bruker filikonet. --------------------------------------------- ok så nå har du 2 vinduer åpne en med Windows-partisjonen og de andre med ekstern lagringsenhet Alt du trenger å gjøre nå er å dra og slippe det du trenger til den eksterne enheten, og du er ferdig. --------------------------------------------- starte PC og du har gjenopprettet filene dine jeg dont se dum! Min System: Cewy er rart macine
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| stuck takk.
| |||
| |||
| grunnen jeg valgte valp over KNOPPIX er KNOPPIX er 600 + meg valp er halvdel at og therfore raskere å laste ned / brenne |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Nice little versjon valp, synes å fungere godt.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Well done Cew27. Liker måten du setter dette sammen og gikk gjennom alle troule av gi screenshots også.
| |||
| |||
| takk:) |
|
| |||
| |||
| jeg beholde noen distro's Linux samt en kalt støvel en atomvåpen som kan Nuke din harddrive av alt (overskriver det 8 ganger) så hvis jeg har et problem, og jeg dont vite hvis vinduer eller maskinvare Jeg pinne i en live cd |