![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Så i dag Jeg trodde jeg skulle prøve ubuntu, men jeg kan ikke synes å finne noen linux drivere for min laptop, det er ganske gjeldende, 6 måneder gammel.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hva trenger du drivere for?
| |||
| |||
| Inbuilt trådløse meste. |
|
| |||
| |||
| når jeg kjørte linux Jeg kjørte pclinuxos og å sette opp trådløst for at jeg husker å måtte gå til kontrollpanelet type ting, og det var noe å sette opp trådløse og du har satt inn en Windows-drivere, og du trengte å finne et bestemt ett på det og Når du oppdaget at du har ditt trådløse konfigurere men dvs en fullstendig annerledes distro Theres også noe som heter NDS wrapper |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ubuntu har alvorlige problemer med trådløse adaptere. Den eneste virkelige måten å få dette fungerer, er å følge en svært kompleks rekke trinn (krever Internett-tilgang!) Med ndiswrapper og trekke ut det opprinnelige Windows-drivere. Du ser en masse whining av strøm-brukere om hvordan Ubuntu vil søppel Windows hvis folk bare laste det ned, men når deler av grunnleggende maskinvaren fungerer ikke ut av boksen er det et problem.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. Min System: 日夏子
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Beklager, men ubuntu ikke har et alvorlig problem med trådløse drivere, produsenter har et alvorlig problem med trådløse drivere. ubuntu gjør en jævla bra jobb med å støtte så mange trådløse brikkesett som jeg kan (tusenvis Jeg kan legge til), og for dem som ikke støttes ndiswrapper gjør en god jobb å få dem på farten
| |||
| |||
| Det kan være slik, men hvis du bruker en CLI å få ting fungerer er det ingen reell grunn til å støtte den ut av esken allikevel. Power brukere kommer til å gjøre hva de kan for å få deres maskinvare fungerer fordi de vet hvordan man bruker terminalen. Alle andre er bare å gi opp.
__________________ "Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. |
|
| |||
| |||
| ndiswrapper ikke stole på en CLI, et kraftig shell er en godsend i alle OS. poenget med Linux er å unngå bloat ware, gui for hver enkelt oppgave er et godt eksempel på bloat. hvis du skjønte det meste av kommandoene du vil innse at nesten alle av dem som kan gjøres med gui men raskere med kommandolinjen |