mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Linux & Alternativa OS

Register

HP DV9720ea Linux / Ubuntu Drivers

Reply

Thread Tools
Old 3 oktober 2008, 07:41
Administrator Group

Så i dag trodde jag att jag skulle försöka ubuntu, men jag kan inte hitta någon Linux-drivrutiner för min laptop, det är ganska aktuellt, 6 månader gammal.

Normalt Jag vill berätta för andra om de inte är för tillverkare webbplats du är fyllda, men trodde att jag skulle be alla fall.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 4 oktober 2008, 18:50
Givargruppen

Vad behöver du drivrutiner för?

Mitt System: ubr spel dator

Processor (s):
q6600 G0 @ lager kyls ac frys
Moderkort:
gigabyte ep45 ds3r
RAM Minne:
2GB DDR2 800
Grafikkort (s):
4870 1GB
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
160GB 7200rpm ide
Optisk enhet (er):
DVD-ROM Combo DVD + /-RW
Mål / PSU:
modded + målade fall w / 1kW Antec
Kylning:
2 120mm fläktar 4 80mm fläktar och en hdd
Nätverk / Internet:
två gigabyte län
Monitor (s):
24 "acer
Operating System (s):
Windows XP
Old 4 oktober 2008, 18:52
Administrator Group

Inbyggd trådlös mesta.
Old 4 oktober 2008, 19:03
Givargruppen

när jag körde linux Jag sprang pclinuxos och att upprätta trådlösa för att jag minns med att gå till kontrollpanelen typ sak och det var något att upprätta trådlösa och du in din Windows-drivrutiner och du behövde för att hitta en viss en på det och När du sett att du har ditt trådlösa inrätta men thats helt olika distributioner Theres också något som kallas NDS täckblad
Old 4 oktober 2008, 20:47
Givargruppen

Ubuntu har allvarliga problem med trådlösa kort.

Den enda verkliga sättet att få denna arbetsgrupp är att följa en mycket komplicerad serie av åtgärder (som kräver tillgång till Internet!) Med ndiswrapper och utvinna den ursprungliga Windows-drivrutiner.

Du ser en hel del gnällande av power-användare om hur Ubuntu skulle papperskorgen Windows om man bara skulle hämta den men när bitar av maskinvaran inte fungerar ur lådan finns det ett problem.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 12 oktober 2008, 10:44
Givargruppen

ledsen, men ubuntu inte har ett allvarligt problem med trådlösa drivrutiner, tillverkare har ett allvarligt problem med trådlösa drivrutiner. Ubuntu gör ett jävla bra jobb med att stödja så många trådlösa chipsets att jag kan (tusental kan jag tillägga) och för dem som inte stöds ndiswrapper gör ett bra jobb att få dem på språng

Mitt System: Cewy s undrar macine

Processor (s):
Intel Core 2 Quad q6600@3.2Ghz
Moderkort:
asus p5q deluxe
RAM Minne:
4 gig ocz 1066MHz SLI
Grafikkort (s):
nvidia evga 8800 ultra ko
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
750 gig Seagate, 32meg cache
Optisk enhet (er):
3 asus dvd författare, LightScribe
Mål / PSU:
Lian-li armoursuite PC-P60
Kylning:
tuniq torn
Nätverk / Internet:
Dual Gigabit LAN-portar
Monitor (s):
24 "dell 2408wfp
Operating System (s):
winfail vista 64 | ubuntu / arch linux
Old 12 oktober 2008, 12:51
Givargruppen

Det kan vara så men om man förlitar sig på en CLI att få saker att arbeta finns det ingen egentlig anledning att stödja den ur lådan ändå. Erfarna användare kommer att göra vad de kan för att få sin maskin som arbetar, eftersom de vet hur man använder terminalen. Alla andra är bara att ge upp.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Old 12 oktober 2008, 16:13
Givargruppen

ndiswrapper inte förlita sig på ett klimat, en kraftfull tanken är en gudagåva i varje OS. meningen med linux är att undvika att svälla Ware, GUI för varje enskild uppgift är ett bra exempel på svälla. Om du förstått de flesta av de kommandon som du skulle inse att nästan alla av dem som kan göras med GUI men snabbare med kommandoraden

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.