![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Så i dag trodde jag att jag skulle försöka ubuntu, men jag kan inte hitta någon Linux-drivrutiner för min laptop, det är ganska aktuellt, 6 månader gammal.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vad behöver du drivrutiner för?
| |||
| |||
| Inbyggd trådlös mesta. |
|
| |||
| |||
| när jag körde linux Jag sprang pclinuxos och att upprätta trådlösa för att jag minns med att gå till kontrollpanelen typ sak och det var något att upprätta trådlösa och du in din Windows-drivrutiner och du behövde för att hitta en viss en på det och När du sett att du har ditt trådlösa inrätta men thats helt olika distributioner Theres också något som kallas NDS täckblad |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ubuntu har allvarliga problem med trådlösa kort. Den enda verkliga sättet att få denna arbetsgrupp är att följa en mycket komplicerad serie av åtgärder (som kräver tillgång till Internet!) Med ndiswrapper och utvinna den ursprungliga Windows-drivrutiner. Du ser en hel del gnällande av power-användare om hur Ubuntu skulle papperskorgen Windows om man bara skulle hämta den men när bitar av maskinvaran inte fungerar ur lådan finns det ett problem.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ledsen, men ubuntu inte har ett allvarligt problem med trådlösa drivrutiner, tillverkare har ett allvarligt problem med trådlösa drivrutiner. Ubuntu gör ett jävla bra jobb med att stödja så många trådlösa chipsets att jag kan (tusental kan jag tillägga) och för dem som inte stöds ndiswrapper gör ett bra jobb att få dem på språng
| |||
| |||
| Det kan vara så men om man förlitar sig på en CLI att få saker att arbeta finns det ingen egentlig anledning att stödja den ur lådan ändå. Erfarna användare kommer att göra vad de kan för att få sin maskin som arbetar, eftersom de vet hur man använder terminalen. Alla andra är bara att ge upp.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| ndiswrapper inte förlita sig på ett klimat, en kraftfull tanken är en gudagåva i varje OS. meningen med linux är att undvika att svälla Ware, GUI för varje enskild uppgift är ett bra exempel på svälla. Om du förstått de flesta av de kommandon som du skulle inse att nästan alla av dem som kan göras med GUI men snabbare med kommandoraden |