![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jag letade runt och hittade något som tickled min lust, webb-baserade OS jag sedan gjorde mer forskning och upptäckte jag kan köra OS från en server men thats där jag kommit till en återvändsgränd där kan jag hitta en fjärrserver för att köra mitt OS så jag kan komma åt den från vilken plats som helst och hur du ansluter till det jag tänkte viss sak gillar eyeOS.org / sv eller någon sak när jag är ansluten med hjälp av starta från nätverket alternativ från min BIOS så måste jag köra det och vara ansluten till en eathernet sladd eller kan jag göra det från wifi. Jag gillar tanken på att sitta vid en Starbucks eller sådan och kör ubuntu, PClinuxOS, pup, eller från vilken dator som helst. Jag behöver inte ha en admon lösenord för via en webbläsare som en hemsida som jag inte behöver släpa min externa hårddisk runt. helpful efter bara |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Så vitt jag vet, starta upp från nätverket fungerar bara med ethernet - åtminstone har jag aldrig sett det något annat sätt.
Du kan prova ett ethernet trådlös brygga, men det skulle minska överförbarheten och inte säker på hur du skulle ställa upp nätet osv .. För övrigt har jag alltid funnit nät OSS vara dum som fan ... sättet att flaskhalsen datorn. Mitt System: Toshiba Satellite A200-28p
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| göra vad jag gör. få dig själv en 4 gig pendrive. installera en Linux-distributioner som stödjer ihållande överlagringen (så att du kan spara nya filer och inställningar precis som det var installerat på hårddisken) och ta runt med dig.
| |||
| |||
| Jag vet men jag ville det eftersom gillar vad händer om jag tappar mitt pendrive men jag tänkte att det skulle vara kul. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Är det bara jag som ser det eller är det första inlägget i denna tråd kompenserats till höger? Jag försökte att gå tillbaka men det verkar som det har fastnat där. Oh well.
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Avaktivera din annons blockerare, som kommer att göra dig varför finns det annonser där finns redan ett ämne om det, men du måste ha missat det.