mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Linux & Alternative OS

Register

Jeg har installeret Ubuntu, og det beder mig om et brugernavn ...

Reply

Thread Tools
Old 20 November 2008, 12:31
Ny Medlem Gruppen

Default Jeg har installeret Ubuntu, og det beder mig om et brugernavn ...

... og en adgangskode. Jeg kan huske adgangskoden, men ikke brugernavn? Jeg kan ikke engang huske det bede mig om at skrive et brugernavn. Er der alligevel at få det tilbage uden re-installation af det?
Old 20 November 2008, 12:37
Administrator Gruppen

Brugernavn og password er indstillet på Installer, ikke 100%, men jeg tror, du bliver nødt til at re-installere.

Mit system: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Bundkort:
HP nForce 560
RAM Hukommelse:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (r):
Nvidia 7150M Mobilanlæg Integreret
Lydkort:
5.1 Mobilanlæg Integreret
Harddisk (e):
250 GB 5400RPM SATA300
Optisk drev (r):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Sag / PSU:
Stock HP
Køling:
Stock HP
Network / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Kabel
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 20 November 2008, 15:00
Ny Medlem Gruppen

1) Det sandsynligvis bedt Dem for root (øverste niveau konto) adgangskode. Prøv brugernavn root.

2) Hvis det ikke er for root-konto kan du starte maskinen i enkelt bruger mode. Enkelt bruger-tilstand giver dig adgang til systemet uden at der kræves en adgangskode.

http://www.debuntu.org/recover-root-...-mode-and-grub

Nu dette selvstudium for root gendannelse af adgangskode, men i stedet kan du kigge i / home-mappen, når du har logget på.

Du kan spørge, hvad der er på det punkt af passwords, hvis du kan bare starte din maskine i enkelt bruger mode. Spidsen af Linux passwords er at beskytte systemet, når det er startet op, og hovedsagelig til via netværket. Enkelt bruger tilstanden er til vedligeholdelse, hvis noget går galt med systemet (dvs. den password fil fik beskadiget, eller opstart ikke gå meget langt). For at beskytte din maskine fra folk, der har fysisk adgang til din maskine, bør du bruge en BIOS-adgangskode.
Old 20. november 2008, 15:31
Ny Medlem Gruppen

Boot-up fra installdisk og køre det "live".
Åbn en terminal og skriv "sudo-i"
Montér den partition du har installeret ubuntu om til / mnt (f.eks' mount / dev/hda1 / mnt ')
Se på / etc / passwd-filen på din installerede system (f.eks "mindre / mnt / etc / passwd '), der skal du se, hvad navn du har brugt (sandsynligvis en post i nærheden af bunden, med en UID på 500 eller 1000 eller thereabout ).
Unmount / mnt, standsning og fjern CD før genstart.
Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
Spørgsmålet Der er aldrig nogen, anmoder hopthwoks Off Topic Discussion 4 23 September 2009 14:47
Dual boot hjælp - ubuntu installeret, nu tilføje vista d0od Windows-operativsystemer 1 7 november 2008 08:47
Brugernavn Skift Jase123 Fællesskabet News & Chat 1 27 januar 2008 12:51
Computer anmoder om afinstalleres operativsystem RobT Windows-operativsystemer 2 29 oktober 2007 09:28
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.