![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| ... en wachtwoord. Ik herinner me het wachtwoord, maar niet de gebruikersnaam? Ik hoef niet eens herinneren dat de vraag me te typen in een gebruikersnaam. Is er toch om hem terug zonder opnieuw te installeren? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Gebruikersnaam en wachtwoord is ingesteld op Installeren, niet 100% maar ik denk dat u opnieuw moet installeren.
| |||
| |||
| 1) Waarschijnlijk vraagt u voor de root (top-level-account) wachtwoord. Probeer de gebruikersnaam root. 2) Is dit niet het geval voor de root-account kunt u de computer opstarten in single user mode. Single user mode geeft je toegang tot het systeem zonder de noodzaak van een wachtwoord. http://www.debuntu.org/recover-root-...-mode-and-grub Nu deze tutorial is voor root wachtwoord herstel, maar in plaats daarvan kun je kijken in de / home directory nadat je bent ingelogd. U vraagt zich misschien af wat is het punt van wachtwoorden als u kunt gewoon uw computer opstarten in single user mode. Het punt van Linux wachtwoorden is het beschermen van het systeem eenmaal is opgestart, en vooral over het netwerk. Single user mode is voor het onderhoud in het geval er iets misgaat met het systeem (dwz het wachtwoord bestand heeft beschadigd, of het opstarten gaat niet heel ver). Ter bescherming van uw machine van mensen die fysieke toegang tot je machine, moet u een BIOS wachtwoord. |
|
| |||
| |||
| Het opstarten van de installdisk en voer het "live". Open een terminal en type "sudo-i ' Mount de partitie geïnstalleerd ubuntu op / mnt (bijvoorbeeld 'mount / dev/hda1 / mnt ") Kijk naar de / etc / passwd bestand van je systeem is geïnstalleerd (bijvoorbeeld 'less / mnt / etc / passwd "), daar moet je zien wat de naam die u gebruikt (waarschijnlijk een vermelding in de buurt van de bodem, met een UID van 500 of 1000 of daaromheen ). Unmount / mnt, shutdown en verwijder de cd voor het herstarten. |
![]() |
|
| Bladwijzers |
Gelijkaardige Draden | ||||
| Draad | Thread Starter | Forum | Antwoorden | Last Post |
| De Vraag niemand ooit vraagt | hopthwoks | Off Topic Discussie | 4 | 23 september 2009 14:47 |
| Dual boot help - ubuntu geïnstalleerd, nu de toevoeging van vergezicht | d0od | Windows besturingssystemen | 1 | 7 nov 2008 08:47 |
| Gebruikersnaam wijzigen | Jase123 | Gemeenschap Nieuws & Chat | 1 | 27 Jan 2008 12:51 |
| Computer vraagt verwijderd besturingssysteem | RobT | Windows besturingssystemen | 2 | 29 okt 2007 09:28 |
| Thread Tools | |
| |