mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Linux og alternative OS

Register

Jeg installerte Ubuntu, og spør meg om brukernavn ...

Reply

Thread Tools
Old 20th 2008 nov 12:31
New Member Group

Default Jeg installerte Ubuntu, og spør meg om brukernavn ...

... og passord. Jeg husker passordet, men ikke brukernavn? Jeg trenger ikke engang huske den ber meg om å skrive inn et brukernavn. Er det likevel å få det tilbake igjen uten å måtte installere den?
Old 20th 2008 nov 12:37
Administrator Group

Brukernavn og passord er satt på Installer, ikke 100% men jeg tror du må re-installere.

Min System: Hybr! D

Prosessor (er):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Hovedkort:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Om bord Integrert
Lydkort:
5.1 Om bord Integrert
Harddisk (er):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk stasjon (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Stock HP
Cooling:
Stock HP
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 20th 2008 nov 15:00
New Member Group

1) Det trolig ble spurt på roten (toppnivå konto) passord. Prøv brukernavn roten.

2) Hvis det ikke er for root-kontoen kan du starte maskinen i enkelt bruker modus. Enkelt bruker modus gir deg tilgang til systemet uten behov for et passord.

http://www.debuntu.org/recover-root-...-mode-and-grub

Nå denne opplæringen for root passord utvinning, men i stedet kan du se i / home-katalogen etter at du har logget på.

Du kan spørre hva som er poenget med passord hvis du bare boot maskinen inn enkelt bruker modus. Poenget med Linux passordene er å beskytte systemet når den er oppstart, og hovedsakelig for over nettverket. Enkelt bruker modus for vedlikehold i tilfelle noe går galt med systemet (dvs. passordet filen ble ødelagt eller oppstart går ikke veldig langt). For å beskytte din maskin fra mennesker som har fysisk tilgang til maskinen din, bør du bruke en BIOS passordet.
Old 20 november 2008, 15:31
New Member Group

Oppstart fra installdisk og kjøre den "live".
Åpne en terminal og skriv "sudo-i '
Monter partisjonen du installerte ubuntu på / mnt (f.eks "mount / dev/hda1 / mnt)
Se på / etc / passwd fil av den installerte systemet (f.eks "mindre / mnt / etc / passwd '), det skal du se hva du brukes (sannsynligvis en oppføring nederst, med en UID på 500 eller 1000 eller deromkring ).
Unmount / mnt, nedkjøring og fjerne CD før omstart.
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Spørsmålet No One Ever Ber hopthwoks Av Emne Diskusjon 4 23 september 2009 14:47
Dobbeltoppstart hjelp - ubuntu installert, nå legger vista d0od Windows-operativsystemer 1 7 november 2008 08:47
Brukernavn Endre Jase123 Community News & Chat 1 27 januar 2008 12:51
Datamaskinen ber om uinstallerte operativsystem RobT Windows-operativsystemer 2 29 oktober 2007 09:28
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.