![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| ... og passord. Jeg husker passordet, men ikke brukernavn? Jeg trenger ikke engang huske den ber meg om å skrive inn et brukernavn. Er det likevel å få det tilbake igjen uten å måtte installere den? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Brukernavn og passord er satt på Installer, ikke 100% men jeg tror du må re-installere.
| |||
| |||
| 1) Det trolig ble spurt på roten (toppnivå konto) passord. Prøv brukernavn roten. 2) Hvis det ikke er for root-kontoen kan du starte maskinen i enkelt bruker modus. Enkelt bruker modus gir deg tilgang til systemet uten behov for et passord. http://www.debuntu.org/recover-root-...-mode-and-grub Nå denne opplæringen for root passord utvinning, men i stedet kan du se i / home-katalogen etter at du har logget på. Du kan spørre hva som er poenget med passord hvis du bare boot maskinen inn enkelt bruker modus. Poenget med Linux passordene er å beskytte systemet når den er oppstart, og hovedsakelig for over nettverket. Enkelt bruker modus for vedlikehold i tilfelle noe går galt med systemet (dvs. passordet filen ble ødelagt eller oppstart går ikke veldig langt). For å beskytte din maskin fra mennesker som har fysisk tilgang til maskinen din, bør du bruke en BIOS passordet. |
|
| |||
| |||
| Oppstart fra installdisk og kjøre den "live". Åpne en terminal og skriv "sudo-i ' Monter partisjonen du installerte ubuntu på / mnt (f.eks "mount / dev/hda1 / mnt) Se på / etc / passwd fil av den installerte systemet (f.eks "mindre / mnt / etc / passwd '), det skal du se hva du brukes (sannsynligvis en oppføring nederst, med en UID på 500 eller 1000 eller deromkring ). Unmount / mnt, nedkjøring og fjerne CD før omstart. |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Spørsmålet No One Ever Ber | hopthwoks | Av Emne Diskusjon | 4 | 23 september 2009 14:47 |
| Dobbeltoppstart hjelp - ubuntu installert, nå legger vista | d0od | Windows-operativsystemer | 1 | 7 november 2008 08:47 |
| Brukernavn Endre | Jase123 | Community News & Chat | 1 | 27 januar 2008 12:51 |
| Datamaskinen ber om uinstallerte operativsystem | RobT | Windows-operativsystemer | 2 | 29 oktober 2007 09:28 |
| Thread Tools | |
| |