mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Linux og alternative OS

Register

Intel skjermdriveren installasjon på Linux?

Reply

Thread Tools
Old 18nde 2007 Mar, 17:30
New Member Group

Default Intel skjermdriveren installasjon på Linux?

Jeg ser du begynner å bruke Linux for min hverdag OS. Men jeg kjører inn noen snags med min hardware.My skjermkortet er en Intel 82845g. Det går opp til 1280x1024 i 32 bit modus. I Linux det ikke går over 1024x768, som er en åpenbar frustrasjon som det grenser skrivebordet mitt space.Intel 's nettside har noen drivere, men jeg mistet så langt som en å laste ned og enda mer tapt så langt hva jeg skal gjøre med filen når den er lastet ned. Driverne kan bli funnet på Intels nettsted, readme tilbys er forvirrende å si det mildt, og jeg er ny på Linux og mange, mange akronymer og ord. Jeg bruker Ubuntu.Any hjelpe ville være verdsatt muchly. :)
Old 18nde 2007 Mar, 18:54
New Member Group

Vel, jeg kan hjelpe deg med å komme i gang med denne, min venn. Siden du bruker Ubuntu, ikke velge RMP, snarere gjøre velge. Tar.gz versjon. Kjør install.sh fra shell. For mer hjelp, kan delta i samfunnet Linux Boards gratis. Se webadressen nedenfor.
Old 18nde 2007 Mar, 19:20
New Member Group

Jeg kjører Ubuntu 5.10 med en GeForce FX 5900 og har min oppløsning er satt til 1280x1024. Bruk Synaptic (System> Administrasjon> Synaptic Package Manager) til intall disse pakkene: Diverse - Graphical (begrenset)> nvidia-glxMiscellaneous - Graphical (begrenset)> nvidia-settingsOpen terminalen (Programmer> Tilbehør> Terminal) og kopiere denne inn i den: sudo cp / etc/X11/xorg.conf / etc/X11/xorg.conf_backup sudo nvidia-glx-config aktivere Deretter åpner en ny fil (alle en linje): sudo gedit / usr / share / applications / NVIDIA-Settings.desktopPut dette i filen, lagre og lukke den: [Desktop Entry] Navn = NVIDIA SettingsComment = NVIDIA SettingsExec = nvidia-settingsIcon = Terminal = falseType = ApplicationCategor IES = Application; System; Reboot og du bør være klar. Dette er rett fra FAQ Guide som jeg linket under.

help.ubuntu.com
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
BT Voyager 100 driverinstallasjonen - newdev.dll feil Miki Nettverk, modem og VoIP 1 30 juli 2009 06:29
Hjelp meg please:) Asus driverinstallasjonen problemer. Cleolump Kabinetter & Skjermer 6 17 nov 2008 00:40
Video skjermdriveren problemer-deretter overvåke sluttet å jobbe! ljkd13 Multimedia & Kodeker 3 17 januar 2008 20:00
Skjermdriveren. Jase123 Multimedia & Kodeker 2 8 oktober 2007 10:56
Hjelp med installasjon av utskriften driverprogramvaren csfloyd Multimedia & Kodeker 3 11 august 2007 12:32
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.