![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jeg ser du begynner å bruke Linux for min hverdag OS. Men jeg kjører inn noen snags med min hardware.My skjermkortet er en Intel 82845g. Det går opp til 1280x1024 i 32 bit modus. I Linux det ikke går over 1024x768, som er en åpenbar frustrasjon som det grenser skrivebordet mitt space.Intel 's nettside har noen drivere, men jeg mistet så langt som en å laste ned og enda mer tapt så langt hva jeg skal gjøre med filen når den er lastet ned. Driverne kan bli funnet på Intels nettsted, readme tilbys er forvirrende å si det mildt, og jeg er ny på Linux og mange, mange akronymer og ord. Jeg bruker Ubuntu.Any hjelpe ville være verdsatt muchly. :) |
|
| |||
| |||
| Vel, jeg kan hjelpe deg med å komme i gang med denne, min venn. Siden du bruker Ubuntu, ikke velge RMP, snarere gjøre velge. Tar.gz versjon. Kjør install.sh fra shell. For mer hjelp, kan delta i samfunnet Linux Boards gratis. Se webadressen nedenfor. |
|
| |||
| |||
| Jeg kjører Ubuntu 5.10 med en GeForce FX 5900 og har min oppløsning er satt til 1280x1024. Bruk Synaptic (System> Administrasjon> Synaptic Package Manager) til intall disse pakkene: Diverse - Graphical (begrenset)> nvidia-glxMiscellaneous - Graphical (begrenset)> nvidia-settingsOpen terminalen (Programmer> Tilbehør> Terminal) og kopiere denne inn i den: sudo cp / etc/X11/xorg.conf / etc/X11/xorg.conf_backup sudo nvidia-glx-config aktivere Deretter åpner en ny fil (alle en linje): sudo gedit / usr / share / applications / NVIDIA-Settings.desktopPut dette i filen, lagre og lukke den: [Desktop Entry] Navn = NVIDIA SettingsComment = NVIDIA SettingsExec = nvidia-settingsIcon = Terminal = falseType = ApplicationCategor IES = Application; System; Reboot og du bør være klar. Dette er rett fra FAQ Guide som jeg linket under. help.ubuntu.com |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| BT Voyager 100 driverinstallasjonen - newdev.dll feil | Miki | Nettverk, modem og VoIP | 1 | 30 juli 2009 06:29 |
| Hjelp meg please:) Asus driverinstallasjonen problemer. | Cleolump | Kabinetter & Skjermer | 6 | 17 nov 2008 00:40 |
| Video skjermdriveren problemer-deretter overvåke sluttet å jobbe! | ljkd13 | Multimedia & Kodeker | 3 | 17 januar 2008 20:00 |
| Skjermdriveren. | Jase123 | Multimedia & Kodeker | 2 | 8 oktober 2007 10:56 |
| Hjelp med installasjon av utskriften driverprogramvaren | csfloyd | Multimedia & Kodeker | 3 | 11 august 2007 12:32 |
| Thread Tools | |
| |