![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jag ser att börja använda Linux på min dagliga OS. Men jag kör in i några hakar med min hardware.My grafikkortet är ett Intel 82845g. Det är upp till 1280x1024 i 32 bitars läge. I Linux den inte går över 1024x768, vilket är en uppenbar frustration eftersom den begränsar mitt skrivbord space.Intel: s webbplats har några drivrutiner, men jag förlorade så långt som en att ladda ner och ännu fler förlorade så mycket som vad man ska göra med filen när den laddas ned. Drivrutinerna finns på Intels webbplats readme förutsättning är förvirrande minst sagt, och jag är ny till Linux och många, många akronymer och termer. Jag använder Ubuntu.Any hjälp skulle uppskattas muchly. :) |
|
| |||
| |||
| Tja, jag kan hjälpa dig att komma igång på detta, min vän. Eftersom du använder Ubuntu, inte välja RMP, snarare behöver välja. Tar.gz version. Kör install.sh från skalet. För mer hjälp, gå med i gruppen Linux Boards gratis. Se adressen nedan. |
|
| |||
| |||
| Jag kör Ubuntu 5.10 med ett GeForce FX 5900 och har min upplösning inställd på 1280x1024. Använd Synaptic (System> Administration> Synaptic Package Manager) till intall dessa paket: Diverse - Grafisk (begränsad)> nvidia-glxMiscellaneous - Grafisk (begränsad)> nvidia-settingsOpen terminalen (Program> Tillbehör> Terminal) och kopiera denna till den: sudo cp / etc/X11/xorg.conf / etc/X11/xorg.conf_backup sudo nvidia-glx-config möjliggöra öppna en ny fil (alla en linje): sudo gedit / usr / share / program / NVIDIA-Settings.desktopPut detta i filen, spara och stäng den: [Desktop Entry] Name = NVIDIA SettingsComment = NVIDIA SettingsExec = nvidia-settingsIcon = Terminal = falseType = ApplicationCategor er = Application; System, Starta om och du bör vara redo. Detta är direkt från FAQ-guide som jag länkade nedan. help.ubuntu.com |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| BT Voyager 100 förare installation - newdev.dll fel | Miki | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 30 juli 2009 06:29 |
| Hjälp mig snälla:) Asus föraren installationen problem. | Cleolump | Grafikkort & Skärmar | 6 | 17 november 2008 00:40 |
| Video grafikdrivrutinen problem-sedan övervaka slutat fungera! | ljkd13 | Multimedia & Codecs | 3 | 17 januari 2008 20:00 |
| Grafikdrivrutinen. | Jase123 | Multimedia & Codecs | 2 | 8 oktober 2007 10:56 |
| Hjälp med installation av skrivardrivrutinen programvara | csfloyd | Multimedia & Codecs | 3 | 11 august 2007 12:32 |
| Thread Tools | |
| |