mindere aandelenkarakter

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Linux & Alternative OS

Register

Internet problemen op Ubuntu.

Reply

Thread Tools
Old 10 november 2007, 14:18
Lid Fractie

Vandaag heb ik gedownload Ubuntu 7.10 (x86-versie) voor mijn desktop, en ik geïnstalleerd. Alles ziet er heel mooi en lijkt te werken, behalve voor een van de dingen die ik het meest: internettoegang.

Ik gebruik een externe adapter met een Linksys-router, deze combinatie werkte prima toen ik nog XP Pro geïnstalleerd op mijn bureaublad. Het internet manager op Ubuntu doet vinden het netwerk, maar het lijkt alsof het geen verbinding kan maken met het. Ik heb ingevoegd de WEP-sleutel (3 keer geprobeerd en ja .. ik ben met behulp van de juiste code), maar niets werkt. Het enige wat ik krijg is pagina's die gewoon niet geladen, maar het is niet van mij de "Mozilla Firefox kan de webpagina niet weergeven" fout ofwel .. dus ik denk dat het een goede zaak?

Ik maakte een paar screenshots van de dingen die ik heb in CMD toen ik getypt in ifconfig, maar ik kan ze niet op mijn usb drive, omdat het bestand is niet correct geformatteerd (ook niet zal doen voor mij).

Iedere hulp is welkom.

tmockingbird
Old 12 november 2007, 12:47
Donor Groep

Heb je geprobeerd een live-distributie te zien als u hetzelfde? PCLinuxOS is veruit het eenvoudigst te installeren ", thoght OpenSUSE is niet ver achter.

Je kan ook proberen met behulp van de package manager om te zoeken naar WiFi of draadloze pakketten en installeren. Ook een pakket dat voorziet in de firmware.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.