mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Linux og alternative OS

Register

Internett-problemer på Ubuntu.

Reply

Thread Tools
Old 10 november 2007, 14:18
Medlem Group

Default Internett-problemer på Ubuntu.

I dag skal jeg lastet ned Ubuntu 7.10 (x86 versjon) på skrivebordet mitt, og jeg installerte det. Alt ser veldig fin og ser ut til å virke med unntak av én av de tingene jeg bruker mest: internet.

Jeg bruker en ekstern adapter med en Linksys router, denne kombinasjonen fungerte helt fint da jeg fortsatt hadde XP Pro installert på skrivebordet mitt. Internett manager på Ubuntu virker finne nettverk, men det virker som at den ikke kan koble til den. Jeg har satt inn WEP-nøkkel (prøvd 3 ganger, og ja .. jeg bruker de riktige code) men ingenting virker. Det eneste jeg får er sider som bare ikke laste, men det gir ikke meg "Mozilla Firefox kan ikke vise websiden" feil enten .. så jeg antar det er en bra ting?

Jeg gjorde et par skjermbilder av ting jeg har i CMD når jeg skrev inn i ifconfig, men jeg kan ikke sette dem på USB-stasjon fordi filsystemet ikke er formatert riktig (også vil ikke gjøre det for meg).

Hjelp er verdsatt.

tmockingbird
Old 12th Nov 2007, 12:47
Donor Group

Default Internett-problemer på Ubuntu.

Har du prøvd en direktesendt distribusjon for å se om du opplever det samme? PCLinuxOS er det langt `enkleste å installere, thoght OpenSUSE er ikke langt etter.

Du kan også prøve å bruke pakken manager for å søke etter eventuelle WiFi eller trådløse pakker og installere dem. Også noen pakke som gir fastvare.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.