mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Linux & Alternativa OS

Register

Internet problem på Ubuntu.

Reply

Thread Tools
Old 10 november 2007, 14:18
Ledamot Gruppen

Default Internet problem på Ubuntu.

I dag har jag hämtat Ubuntu 7.10 (x86-version) på mitt skrivbord, och jag har installerat det. Allt ser riktigt trevlig och verkar fungera utom en av de saker som jag använder mest: Internet.

Jag använder en extern adapter med en Linksys-router, denna kombination fungerade bara bra när jag fortfarande hade XP Pro installerat på min dator. Internet manager på Ubuntu inte hittar nätverket, men det verkar som om det inte kan ansluta till det. Jag har satt i WEP-nyckel (försökt 3 gånger och ja .. jag använder rätt nummer) men inget fungerar. Det enda jag får är sidor som bara inte last, men det ger inte mig "Mozilla Firefox kan inte visa webbsidan" fel heller .. så jag gissar att det är en bra sak?

Jag gjorde ett par skärmdumpar av de saker jag har i CMD när jag skrev i ifconfig, men jag kan inte sätta dem på min USB-enhet eftersom filsystemet är inte formateras på rätt sätt (även kommer inte göra det för mig).

All hjälp uppskattas.

tmockingbird
Old 12 november 2007, 12:47
Givargruppen

Default Internet problem på Ubuntu.

Har du provat en levande distribution för att se om du upplever samma? PCLinuxOS är den absolut "enklaste att installera, thoght OpenSUSE är inte långt efter.

Du kan också försöka med hjälp av pakethanteraren att söka efter någon WiFi eller trådlösa paket och installera dem. Även några paket som innehåller firmware.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Kan inte ansluta till internet i Vista, Ubuntu är bra darshpreet Nätverk, Modem & VoIP 0 7 juni 2009 04:35
Linux Ubuntu. massor av problem och behov ashaiba Linux & Alternativa OS 5 4 maj 2009 22:57
Linux Ubuntu problem ashaiba Linux & Alternativa OS 10 3 april 2008 10:34
Ubuntu - Internetanslutning släppa ständigt! Jonathon28 Linux & Alternativa OS 1 17 december 2007 18:29
Trådlöst internet i ubuntu, bästa kort? Neodude112320 Linux & Alternativa OS 4 11 december 2007 16:41
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.