mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Linux & Alternative OS

Register

Linux, en begyndere guide

Reply

Thread Tools
Old 4 februar 2008, 15:28
Donor-Gruppen

Default Linux, en begyndere guide

Hej, Jeg laver denne tråd, som jeg har mig selv lige gået over til Linux og vil gerne forklare andre, hvad tog mig et par dage til at regne ud
  • Hvorfor vil du ønsker at bruge linux?
    Linux er et operativsystem med ingen grænser, det kan være fuldt skræddersyede ethvert aspekt af OS kan ændres for at opfylde brugernes præferencer.
"I en verden uden mure og hegn, der har brug for vinduer og porte?"
Linux er den hurtigste driver platform til rådighed for offentligheden, grunden til dette er, at Linux er sammensat af mange forskellige applikationer, der arbejder sammen i stedet for en enorm bunke af ansøgninger, der arbejder som en.
Den stadigt voksende popularitet linux har ført til hver ny fordeling og frigivelse blive forbedret dramatisk.
Hvis du tror, at Linux er bare for nerds derefter du er forkert, det franske politi nu bruge ubuntu såvel som alle skoler i Rusland erstatning vinduer med ubuntu

HVAD ER EN DISTROBUTION?
2.

her er et lille kodestykke jeg tog fra wiki, im sikker på, at det kan forklare det meget bedre end jeg kan
"A Linux-distribution, Ofte blot distribution eller distribution, Er medlem af Linux familie Unix-lignende computer operativsystemer. Sådanne systemer er bygget fra Linuxkernen og diverse andre pakker, såsom X Window System og software fra GNU-projektet. Distributioner optimeret til størrelse tendens til at bruge mere kompakt alternativer som busybox, uclibc eller dietlibc. Der er mere end tre hundrede Linux-distributioner, som alle er implementeringer af Linux-operativsystemet.