![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hoi, ik ben deze draad zoals ik al mijn zelfvertrouwen alleen ingeschakeld om linux en zou graag uitleggen aan anderen wat kostte me een paar dagen uit te vogelen
Linux is de snelste operationele platform beschikbaar voor het grote publiek, de reden hiervoor is dat Linux is samengesteld uit tal van verschillende toepassingen die samenwerken in plaats van een enorme afvalberg van toepassingen werken als een. De steeds groeiende populariteit van Linux heeft geleid tot de distributie en elke nieuwe release wordt aanzienlijk verbeterd. Als u denkt dat Linux is alleen voor nerds dan ben je verkeerd, de Franse politie nu gebruik ubuntu evenals elke school in Rusland ter vervanging van ramen met ubuntu WAT IS EEN DISTROBUTION? 2. hier is een klein fragment nam ik van wiki, im sure it kan uitleggen dat een stuk beter dan ik kan "Een Linux-distributie, Vaak gewoon distributie of distro, Is een lid van de Linux familie van Unix-achtige computer besturingssystemen. Dergelijke systemen zijn opgebouwd uit de Linux-kernel en diverse andere pakketten, zoals de X Window System en software van de GNU-project. Distributies geoptimaliseerd voor grootte gebruiken meestal compacter alternatieven zoals busybox, uclibc of dietlibc. Er zijn meer dan driehonderd Linux distributies, die alle implementaties van het Linux besturingssysteem. Omdat de meeste (zo niet alle) van de kernel en het ondersteunen van pakketten zijn een combinatie van gratis software en open source, Linux distributies hebben een grote verscheidenheid van vormen - van volledig functionele desktop-en server-besturingssystemen tot minimale omgevingen (meestal voor gebruik in embedded systemen, Of voor opstarten vanaf een floppy disk). Afgezien van bepaalde aangepaste software (zoals installateurs en configuratie-instellingen) een 'distro' verwijst eenvoudigweg naar een bepaald assortiment van toepassingen getrouwd met een bijzonder gecompileerde kernel, zodanig dat de "out-of-the-box" vermogens aan de meeste behoeften van zijn specifieke eindgebruiker basis. Er zijn momenteel meer dan driehonderd Linux distributie projecten in actieve ontwikkeling, voortdurend herzien en verbeteren van hun respectieve distributies. Er kan een onderscheid gemaakt tussen commercieel back-distributies, zoals Fedora (Red Hat), SUSE Linux (Novell), Ubuntu (Canonical Ltd), En Mandriva Linux en de gemeenschap distributies zoals Debian en Gentoo. De procedures voor de montage en het testen van een distributie vóór vrijlating neiging om zich meer uitwerken hoe groter de user base. " Windows en Linux? 3. moet ik houd ramen? Ik beveel u doen totdat u volledig comfortabel met linux. en zeker te houden als je een serieuze gamer Ik zal altijd blijven ramen als er programma's die ik wil gebruiken dat Linux cant. het opzetten van een dual boot en dan heb je het beste van beide werelden. GAMES 4. kan ik game op Linux? ja je kunt met behulp van programma's zoals wijn of cedega wijn is een ronde voor het uitvoeren van alle toepassingen en loopt een groot aantal Windows-programma's zoals Photoshop, beeld klaar en nog veel meer cedega is voor gamers, maar beschikt over een groot spel compatibiliteit lijst en is een revolutionaire stap voor Ward bij games voor Linux echter ramen is zeker beter dan Linux voor spellen, maar als je een licht gamer en uw games zijn op de cedega / wijn lijst linux zal geldboete Probeer voordat je ..... get it free 5. kan ik proberen voordat ik verbinden? de briljante ding is dat kan! veel Linux distributies hebben een live-cd, dit betekent dat je kunt booten vanaf de cd en start het besturingssysteem van de schijf zonder installatie. hoewel deze functie is het niet mogelijk het volledige gebruik van de toepassingen is kun je proberen de software te installeren voordat het op de harde schijf. DOWNLOAD 6. Hoe kan ik Linux? als je eenmaal hebt gekozen wat Linux u zou willen (ik zal hier later nog op) kunt u deze installeren door naar de distributies website, het downloaden van de iso-bestand (live cd) en de montage op een harde schijf, dan booten van de schijf door de instelling als primair opstartapparaat in het BIOS. U loopt vanaf de live cd en op het bureaublad er moet een pictogram vanzelf installeren, klikt u op deze en volg de stappen. Haar zo gemakkelijk! sommige distributies wellicht niet over deze optie en moet u mogelijk op te starten vanaf de oorspronkelijke tekst op het scherm. Dit zou makkelijk moeten zijn zelfs voor de onervaren gebruiker. DISTRO'S 7. Welke distributie is voor mij? er zijn veel distributies om uit te kiezen als het gaat om linux Ze hebben allemaal de voordelen en nadelen de meest voorkomende distributies zijn Ubuntu - eenvoudige, populaire en krachtige kubuntu - Ubuntu met KDE mandriva - maakt gebruik van KDE, verliest populariteit, maar nog steeds een solide distro open suse - ondersteund door Novell, eenvoudig te gebruiken PC Linux OS - de beste computer voor absolute beginners, kde gentoo - meestal source applicaties, voor gevorderde gebruikers slackware - oudste distro, sterke volgende Fedora - 4de in distro kijken, kde xubuntu - ubuntu met xfce om u te helpen kiezen voor gebruik van deze test maar alleen als een begeleidingslijn voor een beginner raad ik ofwel ubuntu of PC Linux OS, beide zijn gebruiksvriendelijk en eenvoudig te gebruiken INTERFACES 8. wat zijn: Gnome, KDE en Xfce deze interfaces die Linux gebruikt, bijvoorbeeld kubuntu, ubuntu en xubuntu zijn allemaal min of meer hetzelfde, afgezien van de interface, de internals zijn dezelfde, maar er zijn enkele verschillen kde - gepolijst vanaf het begin, althaugh menu bewerken is dit lastig zal worden vastgesteld in kde4 die is nu beschikbaar met de nieuwe Hardy Heron alfa voor Ubuntu, Gnome is minder gepolijst, maar laat u AWN (mac zoals dock) en Xfce is beter voor bescheiden computers als het duurt minder systeembronnen. Het is eenvoudig te installeren, een andere desktop omgeving, zodat u nooit aan een enkel, ik momenteel KDE en Gnome geïnstalleerd en liefde hen beide. je gewoon kiezen wat u wilt bij het opstarten. hier zijn een paar screenshots van de verschillende interfaces Gnome - Dit is mijn desktop kde xfce herinner me al het bovenstaande screenshots zijn geen "voorraad" van de gebruikers hebben customises hen voor hun voorkeuren als dit is ongelooflijk eenvoudig op Linux. u kunt iets van de login-scherm om de pictogrammen. Software installeren 9. wordt het installeren van hetzelfde op linux als op windows? Het antwoord is nee met linux zijn er een paar manieren om te installeren bestanden 1. een pakket, kan dit worden gedaan via de package manager en het zoeken naar de naam van het programma dat u wilt downloaden en installeren, dit is grotendeels hetzelfde als naar de invoegtoepassing verwijderen aanvragen en kunt u een categorie en blader naar een nuttige toepassing plaats in een depot (online server die als gastheer voor toepassing pakketten gemakkelijk te downloaden en te installeren) 2. Compileer de broncode, kan dit enorm goed, maar het is echt niet. Dit kan eenvoudig gedaan worden door het downloaden van de broncode (meestal gecomprimeerd) / extraheren naar desktop / run terminal (zoals opdrachtprompt) / navigeren naar de map als je gewonnen naar desktop zal dit cd "Desktop / <bestandsnaam>" * uitsluiten toespraak merken "in de code vervolgens tikken ". / config '- dit zal leiden tot een belasting van scrollen tekst zodra de tekst is klaar en je zie geen foutmeldingen type "make" - volg de bovenstaande als er geen foutmeldingen verschijnen type "sudo make install dat is het dan het programma is geïnstalleerd, zodra je dit hebt gedaan een paar keer wordt het tweede natuur 3. sudo apt-get install, typt u deze in terminal, gevolgd door de naam van het pakket te installeren, wordt u gevraagd of u wilt doorgaan type y en druk op enter de meeste 3rd party programma's zullen in broncodevorm hoewel sommige worden samengebracht in. deb bestanden (ubuntu) en rpm-bestanden (cent os en Redhat) zin alles wat je doet is het bestand te openen met een package manager bij het downloaden (deze moet automatisch) en volg de instructies. GELIJKWAARDIGE SOFTWARE op Linux zijn er veel programma's die het equivalent van de ramen counter deel zo ongerust als u met het type van een document, spreadsheet, database of presentatie dit allemaal gedaan kan worden op open kantoor dat is net zo goed als MS Word en vrije ! zij kunnen de bestanden opslaan in een formaat zodat er geen problemen met compatibiliteit. ook voor alle iPod-gebruikers, kun je de m4a-bestanden in de meeste Linux-muziekspelers en synchroniseer uw iPod met hen ![]() Windows-applicaties die draaien op Linux dankzij een prachtig programma met de naam wijn kunnen we nu Windows applicatie op Linux, een van de nieuwste toevoegingen aan feilloos draaien op Linux is Photoshop CS2 en Dreamweaver (met dank aan Google's financiering). voor meer info over de toepassingen die werken met wijn een kijkje hier LEES* Ik beveel linux voor mensen die ervan overtuigd zijn met computers en beginners het kan lastig zijn op tijden en verdomd recht verwarrend, zal er een kleine hoeveelheid tekst en de installatie moet u het gebruik van een aantal eenvoudige commando's bij het opzetten van, doe t fret, dit is gemakkelijk en er is veel hulp online. Zodra u begrijpt het concept van haar is een bries vanaf dan op en u zult mager om lief te hebben de linux manier van leven * als u vragen hebt aarzel dan niet om te vragen en ik zal blij zijn om te helpen Hieronder is een video van mijn bureaublad en linux in al haar schoonheid http://uk.youtube.com/watch?v=_e7c2LPUwR0 Mijn Systeem: Cewy het wonder macine
|
|
| |||
| |||
| Hoi Een uitstekende gids, ik ben er zeker van dat het zal helpen een heleboel mensen. Well done! Leo |
|
| |||
| |||
| bedankt |
|
| |||
| |||
| # # bijgewerkt! |
|
| |||
| |||
| Cewy, enkele van wat je schreef is het bijzonder voor Ubuntu alleen. (sudo apt-get in het bijzonder) su is vrij standaard. Als u root login en een wachtwoord, kunt u zelfs gebruik su in Ubuntu. Het probleem met sudo is dat het aanvragen je wachtwoord, niet root. apt is niet het enige pakket manager daar. Alleen Debian distributies gebruiken. Mijn unslung Linksys file server toepassingen ipkg. rpm is algemeen op andere distributies, zoals SuSE Goed artikel maar!
__________________ Ik denk dat ik een handtekening, dus ik besta! Ik denk dat een hoger is heeft mij als een handtekening ... |
|
| |||
| |||
| Ik ben mij ervan bewust dat o maar ik ben alleen bekend met apt-get, ik heb wel op Red Hat gebaseerde distributies maar ik heb nooit gebruikt de package manager imo Debian gebaseerde distro's zijn de beste (voor de desktop-gebruik) |
|
| |||
| |||
| Nice guide, zeer gedetailleerd: D |
|
| |||
| |||
| Weet u een PDF-bestand voor Linux beginners? Wat ik nodig heb is een PDF, dus ik kan het huis waar ik heb geen internetverbinding. Bedankt ... |
|
| |||
| |||
| Linux hulp is overal ... Beste om te zoeken naar uw PDF door Linux distro ... of koop een linux boek dat wordt geleverd met de distributie van uw keuze. Amazon heeft em behoorlijk goedkoop. |
|
| |||
| |||
| Kijken uit naar de volgende Linux voor dummies post! |
![]() |
|
| Bladwijzers |
Gelijkaardige Draden | ||||
| Draad | Thread Starter | Forum | Antwoorden | Last Post |
| Debuggen BSOD's met WinDbg voor Beginners, deel 1: Getting alle Bits | Desertfish | Windows besturingssystemen | 1 | 22 september 2009 04:06 |
| Linux Gids voor beginners, tussenproducten en gevorderde gebruikers. | oobrokensilence | Linux & Alternative OS | 0 | 26 jul 2009 17:18 |
| Er is een Linux distro Dat leert u Linux | pest79456 | Linux & Alternative OS | 2 | 23 apr 2009 13:26 |
| Netwerk gids helpen | solotekk | Netwerken, modems & VoIP | 2 | 25 mrt 2008 11:01 |
| Goede bronnen voor beginners? | Kobalt | Web Design, Hosting & SEO | 1 | 21 okt 2006 18:57 |
| Thread Tools | |
| |