![]() |
|
| |||
| |||
| im använder en modifierad version av Windows XP men jag vill byta till en linux operativsystem att göra vissa saker och börja lära sig mer om det. ive hörde av denna programvara Knoppix att ive varit intresserad av att börja använda. Den fråga jag har är att jag hörde när du bränner programvaran på en cd dess likhet med sina egna operativsystem inom skivan. är det sant att du kan använda Knoppix som linux operativsystem och sedan ta skivan och har fortfarande min gamla Windows-operativsystemet? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ja.
| |||
| |||
| Du kan göra samma sak med de flesta Linux-distros dessa dagar. Jag rekommenderar Ubuntu, eftersom det går bra från en live-CD och är mycket lätt att använda. Jag har använt det i 3 år, och det är lite enklare att använda än Knoppix. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Knoppix eller UBCD för systemåterställning? | Quinton | General Software Chat | 0 | 29 maj 2009 13:52 |
| Finns det någon Linux-distributioner som lär Du Linux | pest79456 | Linux & Alternativa OS | 2 | 23 april 2009 13:26 |
| Allmänna linux fråga | Katana | Linux & Alternativa OS | 6 | 30 januari 2009 19:18 |
| Försöker köra Knoppix på min gamla XP-dator | LinuxBound | Linux & Alternativa OS | 1 | 22 november 2008 04:48 |
| Knoppix boot problem? | litesabreman | Linux & Alternativa OS | 2 | 21 november 2008 13:34 |
| Thread Tools | |
| |