mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Linux & Alternative OS

Register

Linux mai magt nye Nokia-mobiltelefoner

Reply

Thread Tools
Old 4. juni 2008, 02:26
Donor-Gruppen

http://www.pcworld.com/businesscente...ia_phones.html

PARIS (Reuters) - Verdens toppen håndsæt maker Nokia Oyj forventer, at den rolle, som Linux-operativsystemet i sin produktportefølje til at stige, efterhånden som den rolle, som dets Internet-fokuserede enheder vokser, selskabet embedsmænd sagde.
Linux har hidtil kun haft ringe succes på mobiltelefoner, men dens rolle er stigende, efterhånden som flere nye Linux-baserede modeller ud på markedet, mens Google Inc gav det et tillidsvotum ved at bruge det til at opbygge sin Android platform på.
Nokia har selv brugt Linux i årevis i sin Internet tabletter, store telefon-lignende anordninger, der anvendes til at få adgang til internettet på farten, men mangler ringer funktionalitet. "Vi vil udvide nævnte interval, og vi mener, at den rolle, Linux vil vokse," sagde Nokia talsmand Kari Tuutti.
Linux er den mest populære form for open source-operativsystem, der er til rådighed for offentligheden, der skal anvendes, reviderede og delt - hvilket betyder, at det har en stor udviklermiljøet, som kan resultere i mere attraktive programmer og lavere omkostninger for de lide af Nokia.
Nokia har brugt tabletterne at målrette teknologi-kyndige forbrugere eller støtte fremspirende teknologier som WiMAX.
"Det vil være forfærdeligt vigtige," Nokia's Chief Financial Officer Rick Simonson fortalte en investor konference, hvor spørgsmålet om den rolle, som Linux-baserede tabletter.
Han sagde, at selskabet har været at udvikle den næste generation af Linux-baserede produkter, som er begyndt at komme på markedet.
Markedet for software platforme på mobiltelefoner er ledet af Nokias S60, bygger på Symbian-operativsystem, langt foran Microsofts Windows Mobile.
Men mange mobile industri sværvægtere, herunder Vodafone, Motorola, NTT DoCoMo, Samsung Electronics, Huawei og LG Electronics, har sluttet Linux alliancer.
Linux leverandører tjene penge på at sælge forbedringer og tekniske tjenester og Linux konkurrerer direkte med tilbud fra Microsoft, som afgifter for Windows software og modsætter sig frit dele sin kode.

Old 8. juni 2008, 04:49
Medlem Gruppen

yeah! gå nokia!
Jeg vil installere det på min telefon, hvis den kun tilgængelig, hvis den understøttes officielt af Nokia, og hvis det wouldnt ødelægge garanti ...

gobuntu er allerede på mobile enheder! ^ ^

Et andet problem er software kompatibilitet for S60 ... hensigtsmæssigt. SIS-filer er allerede svært at finde. hvor meget mere, hvis OS blev ændret, gentilkobling "bibliotek fremskridt" ... hvilket betyder, at der vil være mindre kompatibel software og vi er nødt til at vente et stykke tid til dette bibliotek til at udvide ...

Er der nogen enig???
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.