mindere aandelenkarakter

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Linux & Alternative OS

Register

Linux mei macht nieuwe Nokia mobiele telefoons

Reply

Thread Tools
Old 4 jun 2008, 02:26
Donor Groep

Default Linux mei macht nieuwe Nokia mobiele telefoons

http://www.pcworld.com/businesscente...ia_phones.html

PARIS (Reuters) - The world's top handset maker Nokia Oyj verwacht dat de rol van de Linux besturingssysteem in zijn productportfolio te vergroten, zoals de rol van zijn internet-gerichte apparaten groeit, bedrijf ambtenaren gezegd.
Linux is tot dusver weinig succes op mobiele telefoons, maar zijn rol wordt groter naarmate meer nieuwe Linux-gebaseerde modellen op de markt komen, terwijl Google Inc gaf zij een motie van vertrouwen door het te gebruiken bij het ontwikkelen van een Android-platform aan.
Nokia zelf heeft gebruikt Linux voor de jaren in haar Internet-tabletten, grote telefoon-achtige apparaten die worden gebruikt om toegang te krijgen tot internet op gaan, maar niet bellen functionaliteit. "We zullen uitbreiden dat bereik, en wij geloven dat de rol van Linux zal groeien", zei Nokia-woordvoerder Kari Tuutti.
Linux is het meest populaire type van open source besturingssysteem dat beschikbaar is voor het publiek te worden gebruikt, herzien en gedeeld - zin het heeft een grote ontwikkelaar gemeenschap die kan leiden tot meer aantrekkelijke programma's en lagere kosten voor de wil van Nokia.
Nokia heeft de tabletten te richten op technologie-savvy consumenten of ondersteuning opkomende technologieën als WiMAX.
"Het wordt ontzettend belangrijk," Nokia's Chief Financial Officer Rick Simonson vertelde een investeerder conferentie toen gevraagd over de rol van Linux-tabletten.
Hij zei dat de onderneming is het ontwikkelen van de volgende generatie van Linux-gebaseerde producten, die beginnen te komen aan de markt.
De markt voor software op mobiele platformen wordt geleid door Nokia's S60, gebouwd op het Symbian besturingssysteem, zowel voor Microsoft's Windows Mobile.
Maar veel mobiele industrie zwaargewichten, waaronder Vodafone, Motorola, NTT DoCoMo, Samsung Electronics, Huawei en LG Electronics, hebben zich aangesloten bij Linux allianties.
Linux-leveranciers verdienen geld verkopen verbeteringen en technische diensten en Linux concurreert rechtstreeks met de aanbiedingen van Microsoft, waarvan de tarieven voor haar Windows-software en verzet zich tegen het delen van zijn code vrij.

Old 8 jun 2008, 04:49
Lid Fractie

Default Linux mei macht nieuwe Nokia mobiele telefoons

yeah! ga nokia!
Ik zou installeren op mijn telefoon als zijn alleen beschikbaar als deze wordt ondersteund door Nokia officieel en als het wouldnt vernietigen garantie ...

gobuntu is al op mobiele apparaten! ^ ^

Een ander probleem is software compatibiliteit voor S60 ... passend. sis bestanden zijn al moeilijk te vinden. Hoeveel meer, wanneer het OS werd veranderd, het opnieuw opstarten van de "bibliotheek vooruitgang" ... wat betekent dat er minder compatibele software en we moeten wachten terwijl er voor deze bibliotheek uit te breiden ...

Heeft iemand eens?
Reply

Register

Bladwijzers

Gelijkaardige Draden
Draad Thread Starter Forum Antwoorden Last Post
Hoi ik ben van richard met nieuwe mobiele telefoons in het Verenigd Koninkrijk fonecctv Introduceer jezelf hier 1 15 nov 2007 01:04
Mobiele CPU kracht Zathura CPUs, Moederborden & RAM 5 De 1 augustus 2007 20:10
Telefoons Dev0115 Off Topic Discussie 21 30 apr 2007 15:08
Norton Antivirus en mobiele telefoons login_beta23 Virus, spyware & Security 1 30 mrt 2007 21:59
Mobiele Telefoons BlueEew Off Topic Discussie 5 18 mrt 2007 05:16
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.