mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Linux og alternative OS

Register

Reply

Thread Tools
Old 4 juni 2008, 02:26
Donor Group

http://www.pcworld.com/businesscente...ia_phones.html

PARIS (Reuters) - The world's top håndsett maker Nokia Oyj forventer rollen til Linux operativsystem i sin produktportefølje til å øke som den rollen Internett fokuserte enheter vokser, firmaet tjenestemenn sa.
Linux har så langt hatt liten suksess på mobiltelefoner, men dens rolle er økende etter hvert som flere nye Linux-baserte modellene kommer på markedet, mens Google Inc ga det en stemme for tilliten ved å bruke den til å bygge sine Android-plattformen på.
Nokia selv har brukt Linux i mange år i sin Internett tabletter, store telefon-lignende enheter som brukes for å få tilgang til internett på farten, men mangler ringer funksjonalitet. "Vi vil utvide dette området, og vi tror at rollen til Linux vil vokse, sier Nokia talsmann Kari Tuutti.
Linux er det mest populære typen åpen kildekode operativsystem som er tilgjengelig for publikum å bli brukt, revidert og delt - betydning det har et stort utviklere som kan resultere i mer attraktive programmer og lavere kostnader for en Nokia.
Nokia har brukt tabletter for å målrette teknologi kunnskapsrike forbrukere eller støtte nye teknologier som WiMAX.
"Det kommer til å bli veldig viktig," Nokias finansdirektør Rick Simonson fortalte en investor konferansen når du blir spurt om rollen til Linux-baserte tabletter.
Han sa at selskapet har utviklet neste generasjon av Linux-baserte produkter, som begynner å komme til markedet.
Markedet for programvare plattformer på mobiltelefoner er ledet av Nokias S60, bygget på Symbian-operativsystemet, godt foran Microsofts Windows Mobile.
Men mange mobile industrien heavyweights, inkludert Vodafone, Motorola, NTT DoCoMo, Samsung Electronics, Huawei og LG Electronics, har sluttet Linux allianser.
Linux-leverandører tjene penger selge forbedringer og tekniske tjenester og Linux konkurrerer direkte med tilbud fra Microsoft, som kostnader for Windows-programvare og motsetter fritt dele sin kode.

Old 8 juni 2008, 04:49
Medlem Group

yeah! gå nokia!
Jeg vil installere det på telefonen hvis den bare tilgjengelig hvis den støttes offisielt av Nokia, og hvis den wouldnt ødelegge garantien ...

gobuntu er allerede på mobile enheter! ^ ^

Et annet problem er programvare-kompatibilitet for S60 ... hensiktsmessig. sis-filer er allerede vanskelig å finne. hvor mye mer hvis OS ble endret, starte "biblioteket fremgang" ... som betyr at det vil være mindre kompatibel programvare og vi må vente en stund på dette biblioteket for å utvide ...

Er det noen som er enig??
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.