mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Linux & Alternativa OS

Register

Linux Ubuntu. massor av problem och behov

Reply

Thread Tools
Old 27 april 2008, 16:08
Ledamot Gruppen

Default Linux Ubuntu. massor av problem och behov

1. Jag kan inte tycks kunna spela DVD-skivor jag helt glömt hur man gör det så det låter DVD.

2. Jag hörde om en virtuell maskin på ubuntu och vill du att om jag installerade XP, kan jag sätter min VAIO Disk i det att alla mina förare på den virtuella maskinen, eller kommer det att tala om för mig att inte en Sony VAIO dator.

3. när jag försöker Dual Screen på NVidia X Server Inställningar och jag klickar på Spara för att Konfigureringsfilens jag ett felmeddelande som säger "Det går inte att skapa nya X-konfiguration säkerhetskopia" / etc/X11/xorg.conf.backup "."

4. Hur gör jag backup DVD är som DVDShrink på Windows XP effectivly, K9Copy kommer att stängas och slutar fungera när jag försöker backup.

5. Alla stora teman ni rekommendera im börjar bli trött på mitt nuvarande tema, kanske det finns något nytt och spännande att jag kan sätta på, jag skränande verkar för att hitta något att stor på gnomelook, men thats just mig, och se vad du ha

6. På min Firefox, när jag tittar på youtube videos, videor är mycket laggy, och för en streaming eller flash video eller föremål att arbeta, jag måste klicka på den här dumma jätte PLAY knappen. Jag har aldrig haft detta på Ubuntu 7.10, bara på Ubuntu 8.04, något sätt att få mitt streaming flash VIDS tillbaka till det normala?

Fastställande av dessa problem kommer att bli mycket uppskattat. och kommer att resultera i en god REP
Old 27 april 2008, 23:27
Givargruppen

1. går att lägga bort och installera ubuntu begränsat extramaterial
2. inte en aning men jag vet att det doesnt erkänna din faktiska hårdvara då på ett VM
3.ask på irc kanal
4. prova ett annat program k9 är kde och förmodligen instabila på gnome
5. www.gnome-look.org (gtk2.0 teman och hämta Emerald och användning Emerald teman)
6 gå till pakethanteraren och sök blinka, ta bort blixten plugin sedan installera det

Mitt System: Cewy s undrar macine

Processor (s):
Intel Core 2 Quad q6600@3.2Ghz
Moderkort:
asus p5q deluxe
RAM Minne:
4 gig ocz 1066MHz SLI
Grafikkort (s):
nvidia evga 8800 ultra ko
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
750 gig Seagate, 32meg cache
Optisk enhet (er):
3 asus dvd författare, LightScribe
Mål / PSU:
Lian-li armoursuite PC-P60
Kylning:
tuniq torn
Nätverk / Internet:
Dual Gigabit LAN-portar
Monitor (s):
24 "dell 2408wfp
Operating System (s):
winfail vista 64 | ubuntu / arch linux
Old 28 april 2008, 13:24
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Cew27 View Post
1. går att lägga bort och installera ubuntu begränsat extramaterial
2. inte en aning men jag vet att det doesnt erkänna din faktiska hårdvara då på ett VM
3.ask på irc kanal
4. prova ett annat program k9 är kde och förmodligen instabila på gnome
5. www.gnome-look.org (gtk2.0 teman och hämta Emerald och användning Emerald teman)
6 gå till pakethanteraren och sök blinka, ta bort blixten plugin sedan installera det
----------------------
4. vad programmet föreslår du, jag har hört att k9 arbeten stor på Ubuntu
5. alla teman du rekommendera
Old 4 maj 2009, 08:43
Ledamot Gruppen

gå till annons och System> Administration> Synaptic pakethanteraren
Då är du kontrollera "multiverse" som är från viderlan.org, thats ert använder version 8.10 av Ubuntu, andra än att leta efter en annan peogram som hjälper dig att köra en dvd.

För virtuell maskin försöka att Virtualbox.org och hämta. Deb-filen för Ubuntu thats great.

för teman du hittar en bild du gillar och rätt klocka och "Som bakgrund" methed.

Om jag var du jag skulle gå att uppgradera till Ubuntu 9.04 kan du göra det genom att klicka på uppdatera pilen bredvid din batteriikonen, det kommer upp när allt du har programvaruuppdateringarna Jag har inte försökt göra det på något annat sätt.
Old 4 maj 2009, 14:56
Ledamot Gruppen

denna tråd är över ett år gammal ... sin död och borta
Old 4 maj 2009, 22:57
Ledamot Gruppen

hmmm min dåliga Jag slutade kontrollera datum.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Disk Partion i Ubuntu Linux Goran Linux & Alternativa OS 0 3 juni 2009 06:44
Är det möjligt att köra ett gratis operativsystem såsom Linux Ubuntu med vista buckweed90 Linux & Alternativa OS 5 4 december 2008 05:51
Linux Ubuntu och påskynda phil66 Linux & Alternativa OS 8 5 april 2008 12:52
Linux Ubuntu problem ashaiba Linux & Alternativa OS 10 3 april 2008 10:34
Linux Ubuntu på Mac, Mac OS X är borta? ashaiba Linux & Alternativa OS 8 4 mars 2008 09:30
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.