![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har försökt både mynta och Ubuntu. Och när jag startar min dator med OS CD i min dator, logotypen för Data-och processorn kom igen, sedan ett meddelande som säger något om Linux Kernel kommer på en delad andra. Efter att skärmen förblir svart, och aldrig stövlar till OS Installer. Ubuntu och mynta |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vi behöver veta den modell av "skit Sony Motherboard".
| |||
| |||
| Jag vet inte, men jag vet att det inte moderkort problem eftersom jag har installe Ubuntu på min Sony innan och jag har installerat Mandriva samt |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| hmmm, hur mycket RAM har du? också så vitt jag vet finns det inga drivrutiner till moderkort finns det bara drivrutiner för ombord på grafiken och ljudet så att cant vara ett problem
| |||
| |||
| OK när du startar Live CD bör du se en lista med alternativ att säga börja ubuntu och avancerad eller något i den riktningen? bör du se en möjlighet att ställa uppstartsparametrar boot apci = off uppsättning som sedan igen |
|
| |||
| |||
| När jag startar min Live CD, det finns ingen lista med alternativ |
|
| |||
| |||
| gör det icke visa något alls att göra med cd |
|
| |||
| |||
| långt efter det logotyper för datorn. Det säger något om linux kernal med ett stort budskap, men det går på en delad andra så jag skränande läsa det. efter att det går tomma |
|
| |||
| |||
| ok står det om kernal i texten |
|
| |||
| |||
| ja det i texten. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Linux Mint - Problem med skärmupplösning | phillipbooker08 | Linux & Alternativa OS | 0 | 4 juni 2009 18:52 |
| Linux Ubuntu och påskynda | phil66 | Linux & Alternativa OS | 8 | 5 april 2008 12:52 |
| Linux Ubuntu problem | ashaiba | Linux & Alternativa OS | 10 | 3 april 2008 10:34 |
| Linux Ubuntu på Mac, Mac OS X är borta? | ashaiba | Linux & Alternativa OS | 8 | 4 mars 2008 09:30 |
| Linux mint, hur man hämtar | ashaiba | Linux & Alternativa OS | 64 | 29 februari 2008 00:57 |
| Thread Tools | |
| |