mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Linux & Alternativa OS

Register

Linux Ubuntu problem

Reply

Thread Tools
Old 2 april 2008, 18:22
Ledamot Gruppen

Default Linux Ubuntu problem

Detta är min månatliga kontroll av min ubuntu och jag vill ge ett par critisizm och komplimanger av Ubuntu. om du kan hjälpa mig lösa critisizm kan du göra det. tack

Dålig
1. Min amarok spelare laggy och när jag klickar på en ny låt spelaren låser sig, blir svart och vitt, och sedan spelar låten efter ca 5 sekunder.
2. Compiz-Fusion ≠ dubbla monitorer, exempelvis på en dator med Windows XP, jag bara dra fönstret till den andra skärmen. men om ubuntu när jag drar mitt fönster till höger (där min 2:a kontrollförmåga) går till Desktop 2 på den primära bildskärmen.
3. De teman som är ganska ful, jag har icke funnit en enda anständiga tema på Ubuntu. De är alla antingen alltför skrymmande eller för spacy och bara ful. Jag har stora teman på min Windows XP i Windows Vista tema som ser bra ut, men alla vista teman jag har hittat för ubuntu är ful och ser super falska
4. Dess inte så stabil ... Mitt firefox låser sig och jag måste tvinga sluta på ubuntu lika många gånger som jag gör på en dator med Windows XP.
5. Ingen av mina förare arbete utom min grafikkortet. Mening, mitt tv-kort doesnt arbete alls, min Fjärrstyrning brukar arbeta på min Ubuntu, mitt ljudkort på min comptuer icke verk till sin fulla kapacitet, till exempel jag har 5.1 högtalarna som är anslutna, men Ubuntu endast spelar 2 av dessa högtalare och jag cant kontroll min subwoofer, center och back högtalarna.
6. Adobe Photoshop CS2 doesnt löpa så smidigt som Cew säger att det gör. åtminstone för mig ...
7. Dess inte så snabbt som många ppl säga att det är ... när jag öppnar Den här datorn det tar lika mycket tid som det gör på Windows XP och när im söka efter filer.

Komplimanger
1. Cool ser effekter
2. Nr blue screen of death ... ännu
3. Open Source
4. Dess fria

Om någon kan lösa mitt critisizm. det skulle vara fantastiskt. Om du skränande. och jag kan lika gärna bara gå tillbaka till M $...=(. Jag antar goda dont alltid vinner, im att sugas riten tillbaka till corperate monopol maskin
Old 3 april 2008, 00:40
Givargruppen

Om jag minns rätt, den första jag någonsin sagt till dig att välja din programvara är steg ett. Programmet innebär att de mest lämpade operativsystemet. Vad du försöker göra är så klart bäst genom att köra på Microsoft operativsystem som jag har ingen aning om varför du inte bara acceptera det som ett faktum.

Microsofts operativsystem är mycket härligt att dra nytta av dem. Det finns inga enkla svar som är bäst för allt, det bästa för särskilda omständigheter. Din computing behov heartland Microsoft territorium av den enkla anledningen att du valt computing paket skrevs och testat att köra på det sättet. Om någon dag, du bestämmer dig för att tillgodose dina behov med öppen källkod, program som du kan hitta det är en annan situation och man kan omvärdera.

Mitt System: Tim

Processor (s):
Athlon 64 3500 +
Moderkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM Minne:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Grafikkort (s):
nVidia Geforce 6600 512 MB
Ljudkort:
Cherry RS 6000 M tangentbord
Hårddisk (s):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s upprätthålla
Optisk enhet (er):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Mål / PSU:
Thermaltake Soprano
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Telewest 2x20Mb/sec
Monitor (s):
SXGA platta
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 3 april 2008, 01:24
Givargruppen

ok och här går
1. amarok görs för kde miljön inte gnome Men jag tyckte att det fungerade bra för mig, använder rythmbox
2.i har aldrig använt dubbla monitorer men i två veckor Temne Hardy kommer ut med bättre övervaka stöd
3. teman för ubuntu är enastående, gå till www.gnome-look.org det finns många
4.it är mycket stabil som ett os dock firefox isnt och det är lika för alla distributioner's men förhoppningsvis den nya Firefox 3 kommer att bli bättre genomföras
5.ubuntu är förare programmeras av frivilliga open source coders, med tanke på all hårdvara avalible ut just nu tror jag ubuntu har gjort ett jävla bra jobb med att få massor av förarna tillsammans, varenda maskinvarudel på min pc fungerar felfritt
6.in vilket sätt doesnt det köras smidigt, återigen detta inte ubuntu fel men vin och codeweavers kommer det att bli bättre i takt med de nya finansierings -
7. det kanske inte så fort för dig men det är för mig och de flesta andra användare som för filen som söker det beror på storleken på filer och st specs

en sak jag hatar är när folk går till GNU / Linux och sedan klaga över hur dess inte som fönster, inte dess inte som windows eftersom inte windows!
(inte att få på dig)

Mitt System: Cewy s undrar macine

Processor (s):
Intel Core 2 Quad q6600@3.2Ghz
Moderkort:
asus p5q deluxe
RAM Minne:
4 gig ocz 1066MHz SLI
Grafikkort (s):
nvidia evga 8800 ultra ko
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
750 gig Seagate, 32meg cache
Optisk enhet (er):
3 asus dvd författare, LightScribe
Mål / PSU:
Lian-li armoursuite PC-P60
Kylning:
tuniq torn
Nätverk / Internet:
Dual Gigabit LAN-portar
Monitor (s):
24 "dell 2408wfp
Operating System (s):
winfail vista 64 | ubuntu / arch linux
Old 3 april 2008, 01:27
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av plats View Post
Om jag minns rätt, den första jag någonsin sagt till dig att välja din programvara är steg ett. Programmet innebär att de mest lämpade operativsystemet. Vad du försöker göra är så klart bäst genom att köra på Microsoft operativsystem som jag har ingen aning om varför du inte bara acceptera det som ett faktum.

Microsofts operativsystem är mycket härligt att dra nytta av dem. Det finns inga enkla svar som är bäst för allt, det bästa för särskilda omständigheter. Din computing behov heartland Microsoft territorium av den enkla anledningen att du valt computing paket skrevs och testat att köra på det sättet. Om någon dag, du bestämmer dig för att tillgodose dina behov med öppen källkod, program som du kan hitta det är en annan situation och man kan omvärdera.
platsen jag hittade ovanstående uttalande lite dumt, anledningen till att människor flyttar till linux är för hastighet, utseende och säkerhet tillsammans med de stora online-community. och för allmänt bruk linux är bättre tro det eller ej
som deafault det kommer med
iso och disk brinnande ansökningar
en budbärare som behandlar alla kunder
ett anständigt musikspelare (Windows Media suger)
ett gratis office-klient som kan öppna och spara alla Microsofts format samt öppna format
ett anständigt e-postklient
och bättre prestanda, när jag klickar på en app öppnar inom andra inte 5
Old 3 april 2008, 02:36
Givargruppen

Cewy har jag inga problem med din entusiasm men "välja din programvara är steget en" oundviklig. En del människor helt enkelt ha en icke-förhandlingsbar behöver för att köra ett visst paket och alla entusiasm i världen inte kommer att göra det sikt om den inte köras på befintliga emulatorer. Det är inte dumt råd, det är som att tala om Gud han fick sin tio budorden fel, det är en oundviklig konsekvens av livet, universum och allting.

Och när du har kort-listade alla operativsystem som kan köra de program du inte har något val över, då du kan välja din maskinvara.
Old 3 april 2008, 02:56
Givargruppen

om du syftar på Photoshop Det är naturligtvis porterats för microsfts programvara men dess folk som mig som är bindande för att få folk att se den andra ljus, de flesta människor tror att det bara finns två operativsystem där ute, desto fler människor använder linux desto bättre får, desto fler människor att borsta det åt sidan desto större diktator fartyg som är fönster blir
Old 3 april 2008, 03:21
Givargruppen

Vad jag egentligen hade i åtanke var Adobe Premiere Pro CS3, och alla kör som sannolikt kommer att använda Mac OSX i stället en av Redmond produkter. Det finns människor vars jobb är beroende av att paketet fungerar perfekt. På alla sätt bistå människor och visa dem fördelarna men inte HÅRDSÄLJA. Ingen vill ha en besviken kund.
Old 3 april 2008, 03:25
Givargruppen

thats inte ett giltigt argument. Om någon vill betala för sådan programvara då för gudarnas skull köra det direkt
Old 3 april 2008, 09:46
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Cew27 View Post
ok och här går
1. amarok görs för kde miljön inte gnome Men jag tyckte att det fungerade bra för mig, använder rythmbox
2.i har aldrig använt dubbla monitorer men i två veckor Temne Hardy kommer ut med bättre övervaka stöd
3. teman för ubuntu är enastående, gå till www.gnome-look.org det finns många
4.it är mycket stabil som ett os dock firefox isnt och det är lika för alla distributioner's men förhoppningsvis den nya Firefox 3 kommer att bli bättre genomföras
5.ubuntu är förare programmeras av frivilliga open source coders, med tanke på all hårdvara avalible ut just nu tror jag ubuntu har gjort ett jävla bra jobb med att få massor av förarna tillsammans, varenda maskinvarudel på min pc fungerar felfritt
6.in vilket sätt doesnt det köras smidigt, återigen detta inte ubuntu fel men vin och codeweavers kommer det att bli bättre i takt med de nya finansierings -
7. det kanske inte så fort för dig men det är för mig och de flesta andra användare som för filen som söker det beror på storleken på filer och st specs

en sak jag hatar är när folk går till GNU / Linux och sedan klaga över hur dess inte som fönster, inte dess inte som windows eftersom inte windows!
(inte att få på dig)
Jag ogillar rythembox mycket ... jag använde den och amorok är mycket bättre då

finns det en aktör som Winamp. inte den gamla Winamp, men det nya med en smidig och snabb tema enkelt ...? eller rekommenderar du jag köra Winamp vin ...
Old 3 april 2008, 09:55
Givargruppen

Vad inte vill om rythmbox?
även gå att lägga till / ta bort och söka musik finns det massor av spelare

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Linux Ubuntu. massor av problem och behov ashaiba Linux & Alternativa OS 5 4 maj 2009 22:57
Ubuntu Linux 7.10 WLAN problem oobrokensilence Linux & Alternativa OS 3 4 maj 2009 08:23
HP DV9720ea Linux / Ubuntu Drivers Hybr! D Linux & Alternativa OS 7 12 oktober 2008 16:13
Linux Ubuntu och påskynda phil66 Linux & Alternativa OS 8 5 april 2008 12:52
Linux Ubuntu på Mac, Mac OS X är borta? ashaiba Linux & Alternativa OS 8 4 mars 2008 09:30
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.