mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Linux og alternative OS

Register

Linux Ubuntu og raskere

Reply

Thread Tools
Old 5te Mar 2008, 15:09
Medlem Group

Default Linux Ubuntu og raskere

I mange år har jeg brukt Quicken Deluxe Personal Finance Software.
Det har blitt en del av min daglige rutine

Jeg finner meg selv ønsker å bruke Linux på heltid grunnlag Men jeg vil bringe Quicken med meg.

Jeg har gått Codeweaver-crossofice som jeg anser som en betalt versjon av Wine jeg er ikke veldig fornøyd med enten programvare

Jeg har forsøkt kmoney, gnumoney, grisbi og resten av programvare foreslått av Linux compatibles
Den nærmeste er kmoney2 men tar mye av avhengighet er å kjøre på en gnome desktop

Eventuelle forslag om hvordan du effektivt kjøre Quicken fra Gnome desktop jeg vil være villig til å prøve noe gang
Old 5te Mar 2008, 15:18
Donor Group

Brønnen tbh det er svært vanskelig å bruke et Windows-program ved hjelp av vin og la det kjøre 100% og vel, men på grunn av google finansiering vin har økt sterkt, og nå enda photoshop kan kjøre problemfritt og bedre enn den kan i Windows
jeg dont vite hvilken programvare du henviser til, som jeg aldri har brukt det, men id si den beste tingen å gjøre er enten stokk med vinduer og dobbeltoppstart eller finne et alternativ / tilsvarende program på linux

Min System: Cewy er rart macine

Prosessor (er):
Intel Core 2 Quad q6600@3.2Ghz
Hovedkort:
asus p5q deluxe
RAM-minne:
4 gig ocz 1066MHz SLI
Graphics Card (s):
nvidia evga 8800 ultra ko
Lydkort:
onboard
Harddisk (er):
750 gig Seagate, 32meg cache
Optisk stasjon (er):
3 asus dvd forfattere, LightScribe
Case / PSU:
Lian-li armoursuite PC-p60
Cooling:
tuniq tårn
Nettverk / Internett:
Dual Gigabit LAN-porter
Skjerm (er):
24 "dell 2408wfp
Operating System (s):
winfail vista 64 | ubuntu / ARCH linux
Old 5te Mar 2008, 16:29
Donor Group

Jeg er ikke sikker jeg forstått "Jeg har gått Codeweaver-crossofice som jeg anser som en betalt versjon av Wine jeg er ikke veldig fornøyd med enten programvare" - Hva betyr sett bety? Hvorfor ser du på en betalt Wine?

Har du egentlig prøvd å kjøre Quicken på en linux / vin boks? Hva skjedde?

Min System: Tim

Prosessor (er):
Athlon 64 3500 +
Hovedkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM-minne:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 6600 512MB
Lydkort:
Cherry RS 6000 M tastatur
Harddisk (er):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s sustain
Optisk stasjon (er):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Case / PSU:
Thermaltake Soprano
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
Telewest 2x20Mb/sec
Skjerm (er):
SXGA flatskjerm
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 5te Mar 2008, 17:09
Donor Group

Ok, jeg har en bedre ide om hva jeg snakker om nå. Jeg gikk og så på hva Quicken er. Quicken er hva disse menneskene på Intuit gjøre. Jeg har faktisk installert Quicken i fortiden, men jeg hadde glemt navnet.

Det er noen som slett ikke er noen gang kommer til å passe inn i linux før de velger å gjøre det, og jeg har vært og sett på Intuit området og tro meg, disse menneskene ikke har den minste intensjon om å la sine kunder stoppe bruker Microsoft som kunden sin plattform. Jeg har sett tegn på andre systemer og andre operativsystemer for femten år på og av, er det unmistakeable. Jeg satser Microsoft eier en stor del av Intuit, som er den viktigste grunnen på tidligere anledninger som HP eie en stor mengde Novell var. Det gjør fryktelig management valg.

Du er i en av disse vertikale feltet feller. For å kunne bruke Quicken må du ha en Microsoft-klient. Selv om noen crafty gresstorv slips en over på Intuit og bodges en måte å få en av sine produkter kjører under Wine det er ett produkt av mange - det kan vel ikke være Deluxe Personlege for eksempel - og det for at ett års utgave. Det kan fungere for Quicken 2016 De Luxe Personlig men det har ingenting å gjøre med om det vil fortsette å arbeide for Quicken 2017 De Luxe Personal.

Du har et svært begrenset antall alternativer til å holde en Microsoft-klient for å kjøre den på.

Alternativ 1 - kjøp Intuit og sekk jævelen ansvarlig for dette elendig beslutning.

Alternativ 2 - Det finnes ikke noe alternativ 2.
Old 6 mars 2008, 00:58
Donor Group

også cedega er rettet mot spillere mens vin er all round
Old 6 mars 2008, 11:11
Medlem Group

Hei Spot

Alle artiklene jeg har lest om Intuit og Linux Quicken utgivelsen er like negative som din.

Jeg har begrenses mitt valg å KMYmoney og Money Dance

Jeg installerte Money Dance 2006 mens du fremdeles bruker Breezy 5.10 og kunne ikke få en sikkerhetskopi for å åpne så jeg kunne lese den. Etter ca 25 tråder i forum og utallige e-post jeg til slutt ga den opp.

Installed kmymoney på Dapper 6.10 fjor Det var ikke nær nok til Quicken. Da jeg overførte filer fra Quicken til kmmoney de var alle scrambled Det tok mye av arbeidet med å reorganisere

Mitt siste spørsmål om dette temaet er har en av disse programmene økt det siste året, og kostnaden for pengene danse gjøre det bedre enn kmymoney
Old 6 mars 2008, 11:18
Donor Group

kmoney er for KDE så ville fungere bedre på kde grensesnitt, hvorfor ikke gi dem en prøve på nytt etter all den wont gratis
Old 6 mars 2008, 11:26
Donor Group

Phil, den Quicken på Microsoft løsning virkelig er viktig for mange mennesker. Hvis de har en revisor, for eksempel, det er galskap å ende opp med å betale en ekstra par dager profesjonell konsulent gang i året fordi fyren er helt fortrolig med Quicken men ikke med obskure løsning du besluttet var tilstrekkelig. Vertikale markedet pakker virkelig gjøre etterspørselen egne operativmiljø, er det ikke å komme rundt dette.
Old 5 april 2008, 12:52
New Member Group

Jeg kjøre Quicken 2008 i VMware Server (gratis) på Fedora 7. Brukte Quicken 2005 med Crossover, men Quicken stoppes slik at Internett-oppdateringer på slutten av denne måneden.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.