![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, jeg spekulerer på, hvis det muligt at bruge en linux server til en Windows-netværk, for at forenkle, jeg i øjeblikket har et Windows-netværk, hver computer der kører XP og ive gjort en linux supercomputer / klynge og ønsker at gøre det til en server takket CodeFreakC |
|
| |||
| |||
| Hej Linux kan helt sikkert blive brugt til at dele filer til et Windows-netværk. Men så langt for at handle som en server det virkelig afhængig af, hvad du definerer som en "server". Hvad gør din aktuelle Windows Server gøre? Har det en Active Directory til at styre de andre computere og brugere af nettet? Mange tak Leo |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg er ikke en Linux guru, men jeg ved, at hvad du vil gøre, er mulig, fordi det er det setup, vi havde i im sidste job. Jeg tror, du har brug for at køre "Samba" på din Linux-server.
| |||
| |||
| Jeg definerer server som en administration konsol for mange computere på et netværk, er dette muligt? Tak |
|
| |||
| |||
| Hej Unfortunetly Linux kan ikke fungere som Domain Controller, som er, hvad du ønsker at fjernstyre administrere computere og brugere på dit netværk. Du kan bruge en Linux-server til at dele arkiver med Windows-computere ved hjælp af Samba, men har du ikke kontrol du har over computere med en Windows-server. Jeg håber, at dette hjælper. Mange tak Leo |
|
| |||
| |||
| Hvilke slags ting har du lyst til at styre?
__________________ Jeg tror jeg er en signatur, derfor jeg eksisterer! Jeg tror, at en højere bliver er mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Microsoft, MSN, Hotmail og flere servere bruger Linux-baserede servere. Ja Microsoft selv om der plejer indrømme det genran offentligheden. |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
MSN er alle gjort mit Microsoft Oss og alle deres hjemmesider osv., hotmail er alle ASPX så Windows baseret osv. Størstedelen af, hvad de bruger, er Windows-baseret. Jeg tror, de udlicitere nogle DNS selv om det bliver lagt på Linux-servere.