![]() |
|
| |||
| |||
| Hei, jeg lurer på om det mulig å bruke en Linux-server på en Windows-nettverk, for å forenkle, i dag har et Windows-nettverk, hver datamaskin kjører XP og Ive gjort en linux superdatamaskin / klynge og ønsker å gjøre det på serveren takk CodeFreakC |
|
| |||
| |||
| Hei Linux kan definitivt bli brukt til å dele filer på en Windows-nettverk. Men så langt som å fungere som en server, det er egentlig avhengig av hva du definerer som en "server". Hva gjør din nåværende Windows Server gjøre? Har den et Active Directory til å styre andre maskiner og nettverk brukere? Mange takk Leo |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg er ikke en Linux guru, men jeg vet at det du ønsker å gjøre er mulig fordi det oppsettet vi hadde i im siste jobb. Jeg tror du trenger å kjøre "Samba" på Linux serveren.
| |||
| |||
| Definerer jeg som en administrasjonskonsoll på mange datamaskiner på et nettverk, er dette mulig? Takk |
|
| |||
| |||
| Hei Unfortunetly Linux kan ikke opptre som en Domain Controller som er det du ønsker å fjernt administrere datamaskiner og brukere på nettverket. Du kan bruke en Linux-server til å dele filer med Windows-maskiner ved hjelp av Samba, men du vil ikke ha den kontrollen du har over datamaskiner med Windows Server. Jeg håper dette hjelper. Mange takk Leo |
|
| |||
| |||
| Hva slags ting vil du kontroll?
__________________ Jeg tror jeg er en signatur derfor jeg eksisterer! Jeg tror en høyere som har meg som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Microsoft, MSN, Hotmail og flere bruker linux baserte servere. Ja Microsoft selv om det wont innrømme det genran publikum. |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Sitat:
MSN er gjort mitt Microsoft Oss og alle deres nettsteder osv., hotmail er alle ASPX slik at Windows-baserte etc. Flertallet av det de bruker, er Windows-basert. Jeg tror de stå noen DNS men som blir satt på Linux servere.