![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, jag undrar om det möjligt att använda en linux-server för ett Windows-nätverk, för att förenkla, i dag har ett Windows-nätverk, alla datorer kör XP och ive gjort en linux superdator / kluster och vill göra det servern tack CodeFreakC |
|
| |||
| |||
| Hej Linux kan definitivt användas för att dela filer på ett Windows-nätverk. Men så långt som agerar som en server det verkligen beror på vad du definierar som "server". Vad betyder din nuvarande Windows Server göra? Har en Active Directory för att styra andra datorer och nätanvändarna? Många Tack Leo |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag är inte en Linux guru men jag vet att vad du vill göra är möjligt eftersom det är inställningarna vi hade i im förra jobb. Jag tror du behöver för att köra "Samba" på din Linux-server.
| |||
| |||
| Jag definierar server som en administrationskonsol för många datorer i ett nätverk, är detta möjligt? Tack |
|
| |||
| |||
| Hej Unfortunetly linux kan inte agera som en domänkontrollant som är vad du vill fjärrsystem administrera datorer och användare i nätverket. Du kan använda en linux-server för att dela filer med Windows-datorer som använder Samba, men du kommer inte att ha kontroll du har över datorer med Windows Server. Jag hoppas att detta hjälper. Många Tack Leo |
|
| |||
| |||
| Vilken typ av saker vill du kontroll?
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Microsoft, MSN, Hotmail och fler servrar använda Linux-baserade servrar. Ja Microsoft även om det brukar erkänna det att genran allmänheten. |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
MSN är gjort min Microsoft OSS och alla deras hemsidor etc, hotmail är ASPX så Windows-baserade etc. Majoriteten av vad de använder är Windows-baserade. Jag tror de ut vissa DNS men som får släppas ut på Linux-servrar.
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Byta till Windows XP från Linux på Netbook | haysey9 | Windows-operativsystem | 6 | 17 februari 2009 16:39 |
| Hjälp! instaling Windows under Linux! | benst290 | Windows-operativsystem | 4 | 29 december 2008 06:33 |
| Hur man återskapar filer från Windows med en Linux Live CD | Cew27 | Linux & Alternativa OS | 7 | 4 april 2008 03:38 |
| Linux eller Windows eller både och! | Cew27 | Linux & Alternativa OS | 3 | 1 februari 2008 19:13 |
| Windows killen vill använda linux | wolfx28 | Linux & Alternativa OS | 8 | 27 august 2007 01:59 |
| Thread Tools | |
| |