mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Linux & Alternativa OS

Register

Mac OSX på AMD Pc

Reply

Thread Tools
Old 16 juni 2009, 06:55
Givargruppen

Default Mac OSX på AMD Pc

första ov alla (moderatorer, kan jag prata om det här? Innan jag börjar)

Mitt System: P * L * A * Z * M * A

Processor (s):
2,3 GHz AMD
Moderkort:
Asus
RAM Minne:
1 gig ddr
Grafikkort (s):
256 G-kraft
Ljudkort:
Sound Blaster 5.1
Hårddisk (s):
1-80GB 1-120gb western digital s
Optisk enhet (er):
Pioneers DVD-RW
Mål / PSU:
anpassade fall & 650w PSU
Kylning:
DIY watercooling
Nätverk / Internet:
virgin 50 MB
Monitor (s):
Acer 23 "(X233HB)
Operating System (s):
Vista Ultimate
Old 16 juni 2009, 07:10
Administrator Group

Om du äger programvaran, lagligt, det vill säga, inte hämtat då är det ok med mig.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 16 juni 2009, 07:58
Givargruppen

am använder installationsdisken jag fick när jag uppgraderade min mac (jag dont använda det mer eftersom jag cant stand mac-gränssnitt) ändå verkar det finns en massa människor som försöker få det att köras på en dator. Jag tycker att detta är en utmärkt idé, som om jag hade en förhandsvisning av Mac OS Jag skulle inte slösas £ 1000 på en mac laptop .. Så jag bestämde mig ska utnyttja det och försöka få det att gå på en dator .. och min pc och ansluta sig till andra människor som försöker. har behandlingen upp i månader på temat det verkar som du kan få den att köras på en dator .. men det finns vissa saker du behöver göra för att den ursprungliga Mac OSX installera filer och det har det blivit lite med att försöka stanna rättsliga .. im detta purly för fun.all im syfte är också att få den att starta upp och visar ett skrivbord och kunna ha ett klicka runt i operativsystemet. (inte interasted i Internet / ljud eller program. upp till nu har jag misslyckats med massor av hjälp från de forum jag få there.its ett fall av försök, prova, prova igen och lite turam lärande belastning för mig inte den mest avancerade användare runt men jag tycker att det pritty strate fram vid minite.
Jag undrar vad detta skulle doo till Apple om en dag detta var förenligt med alla st bygger?
Apple brukar tillåta att juridiskt av förbannelse (det skulle vara dumt) att de skulle sluta som Microsoft. (bara ett OS-disk Jag tror att de ska skapa ett operativsystem för PC eftersom vad im ta reda på det brukar vara långt innan dess gjort anyway.year det brukar vara lagligt men tala om att miljontals människor att dont care lol

Old 17 juni 2009, 06:07
Ledamot Gruppen

kolla in youtube, jag tycks komma ihåg att titta på en video på det om hur du gör det ett tag tillbaka. har något att göra med att formatera om hårddisken rätt tror jag!
Reply

Register

Komihåglista
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.