![]() |
|
| |||
| |||
| Microsoft er at tilbyde store rabatter på prisen på Windows XP til billige laptop beslutningstagere, som det har til formål at afværge truslen om Linux på budgettet marked. Ultra low-budget laptops såsom Eee PC har traditionelt leveres med Linux-distributioner i et forsøg på at holde låg på omkostninger. Men i de seneste måneder Microsoft har optrappet sin indsats for at få Windows bruges på sådanne maskiner, slående omhandler Eee PC maker Asus og OLPC projektet. Nu selskabet er rede til at tilbyde alle billige laptop beslutningstagere en rabat på Windows XP Home licens. Microsoft vil opkræve pc-producenter $ 26 (£ 13) for at få Windows XP Home forudindlæste om billige maskiner solgt i emergingmarkets og $ 32 (£ 16) for dem, der sælges i de udviklede markeder, ifølge dokumenter fremgår af det amerikanske magasin, PC World. Og producenter kan få så meget som $ 10 mere ud af disse priser hvis de er berettigede til Microsoft's marked udviklingsordning, potentielt reducere prisen på XP licens til så lidt som et par pounds. Fuld artikel her.
__________________ Jeg tror jeg er en signatur, derfor jeg eksisterer! Jeg tror, at en højere bliver er mig som en signatur ... |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg troede hele salgsargument for en EEE PC blev den størrelse, ikke koste.
| |||
| |||
| Jeg tror Microsofts tack er at få folk til at købe Windoze fordi de ved det allerede. På den måde salget af Linux-versioner kommer til at lide. (Kvæle den, før det bliver en lavine, at blande metaforer!) Jeg er enig i, hvis de kan få XP til at køre på, at spec så hvorfor er de tvunget til resten af os til at opgradere til supercomputere?
__________________ Jeg tror jeg er en signatur, derfor jeg eksisterer! Jeg tror, at en højere bliver er mig som en signatur ... |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg ville ikke blive overrasket over at se "Micro Vista" ud i en butik nær dig meget snart
| |||
| |||
| Citat:
Heck, min Toshiba TV kører på Linux, hvorfor så ikke Vista på TV også? Lad os langsomt hele verden ned! ![]() ![]() ![]() Vista til armbåndsure? Ummmm ....
|
| |||
| |||
| Jeg troede, at Microsoft woz forsøger at dræbe Win XP anyway? og jeg formoder, de hellere ville fremme deres gamle OS snarere end deres skinnende nye dyrt i stedet for at tillade Linux at vinde. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg ville aldrig have købt XP Eee. Jeg tror, en Linux-distribution er perfekt til denne form for brug. Hurtig opstart, ingen virus problemer, enkel. Men mange mennesker stadig ønsker XP, for den ene eller anden årsag. Jeg tror ikke, det kommer til at dræbe Linux marked endnu. Og de er også at skyde sig selv i foden ved at sige, at enhver notebook kører XP ligesom Eee er ikke tilladt at have en skærm større end 10 inches, og det kan ikke være en berøringsskærm. Harddisken skal også være mindre end 80 GB.
|
| |||
| |||
| Jep ..... og ikke mere end et gig RAM, og du har til at stå på ét ben og hum Dixie |
|
| |||
| |||
| Det er virkelig bizart! Næsten som at komme af med 10% skat og derefter hoppe gennem bånd til at producere et resultat svarende til ... 10% skat. De slippe af XP og derefter sige, OK, kan du have det, men vi er virkelig virkelig at komme af med det, det er bare, at for en bestemt kategori af maskiner vi ikke! Alle ved, hvad et lille fodaftryk XP har!
|
| |||
| |||
| Tja, jeg har helt sikkert ændret min mening om dette. Min Eee fulgte med standard Xandros Linux, som jeg gerne begynde med. Men jeg fandt det virkelig ikke passer mig meget godt. Det var alt for simpelt i enkel tilstand, og det var simpelthen for stor en indsats for at forsøge at bruge simple linux i en avanceret måde. Jeg fandt Xandros (standard OS) for at være meget langsom ydeevne kloge, der var mærkeligt som Linux normalt kører meget hurtigere end XP. Jeg mindes, hvordan irriterende jeg finde OpenOffice. Faktisk, jeg var vant til det, men derefter Stavekontrol helt døde, og jeg havde ingen mulighed for at re så det korte af en komplet format. Jeg er også nødvendig. Docx støtte som det er, hvad skolen bruge, og jeg ville ikke gerne have at konvertere alt til. Doc Netværksordningen støtte blev pants. Jeg ved ikke, hvad Asus har til det, men det var ikke fungerer godt, og jeg var altid forsøger at problemer skyde den. Andre synes at have dette problem så godt. Så jeg besluttede jeg ville forsøge at installere Ubuntu. Gav op på 5 minutter efter at jeg fik det på der, fordi det er ingen drivere til det trådløse kort, som gør det effektivt nytteløs. Så da jeg besluttede jeg ville gå med XP. Efter ca en dag for at forsøge at få det til at installere via USB jeg endelig fået den der, og jeg er nu meget tilfreds med det. ![]() Det støvler virkelig hurtigt (tak til nLite), der virkelig er stabilt og hurtigt, og kan integreres med resten af mit netværk bedre. Generelt finder jeg det Eee meget mere nyttigt med XP. Jeg vil forlade Linux til at køre servere
__________________ serverguy |
![]() |
|
| Bogmærker |
Lignende Tråde | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Last Post |
| Bevæger sig fra Microsoft Office 2007 Outlook på PC 2 Microsoft Office X Entoutage på Mac | jjuli | Office Suites & Applications | 0 | 11th May 2009 15:52 |
| Er der en Linux-distribution, der lærer Du Linux | pest79456 | Linux & Alternative OS | 2 | 23 april 2009 13:26 |
| Kan taskkill kommando dræbe et netværk program? | KolorBlind | Windows-operativsystemer | 1 | 8 januar 2009 19:45 |
| Gamle pc Won't Boot - Mange Blue Screens Kill Det | actionlover | Windows-operativsystemer | 41 | 30 november 2008 12:50 |
| Hjælp til Linux | Aners92 | Linux & Alternative OS | 3 | 30 januar 2008 03:29 |
| Thread Tools | |
| |