![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Microsoft er å tilby store rabatter på prisen av Windows XP til lavprisalternativ laptop beslutningstakere, som det tar sikte på å se bort fra trusselen om Linux i budsjettet markedet. Ultra low budget laptopper som Eee PC har tradisjonelt levert med Linux-distribusjoner i et forsøk på å holde et lokk på kostnadene.
Men i de siste månedene Microsoft har trappet opp sin innsats for å ha Windows brukes på slike maskiner, støtning avtaler med Eee PC maker Asus og OLPC-prosjektet. Nå er selskapet klar til å tilby alle lavprisalternativ laptop beslutningstakere en rabatt på Windows XP Home-lisensen. Microsoft vil belaste PC-produsenter $ 26 (£ 13) å ha Windows XP Home forhåndsinstallert på lavprisalternativ maskiner som selges i emergingmarkets og $ 32 (£ 16) for de som selges i utviklet markeder, ifølge dokumenter sees av det amerikanske magasinet, PC World. Og produsenter kan få så mye som $ 10 mer av disse prisene hvis de er kvalifisert for Microsofts markedsutviklingen ordningen, noe som potensielt kan redusere prisen på XP-lisens til så lite som noen få pounds. Hele artikkelen her.
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Jeg trodde hele selge poenget med en Eee PC var det størrelse, ikke pris.
|
|||
|
|||
|
Jeg tror Microsofts tråklesting er å få folk til å kjøpe Windoze fordi de vet det allerede. På den måten salg av Linux-versjoner vil lide. (Kveler det før det blir et snøskred, å blande metaforer!)
Jeg er enig, hvis de kan få XP til å kjøre på spec så hvorfor har de tvunget resten av oss til å oppgradere til radioaktivt?
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Jeg ville ikke bli overrasket over å se "Micro Vista" vises i en butikk nær deg snart
|
|||
|
|||
|
Sitat:
Pokker, min Toshiba TV kjører på Linux, hvorfor ikke Vista på TV også? La oss sakte hele verden ned! ![]() ![]() ![]() Vista for klokker? Ummmm ....
|
|||
|
|||
|
Jeg trodde at Microsoft woz drepe av Win XP likevel? Brønnen Jeg antar de vil heller fremme sine gamle os heller enn sine skinnende nye dyre i stedet for å la linux å vinne.
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Jeg ville aldri ha kjøpt XP Eee.
Jeg tror en Linux distro er perfekt for denne typen bruk. Rask oppstart, ingen virus problemer, enkle. Men mange ønsker fortsatt XP, av en eller annen årsak. Jeg tror ikke det kommer til å drepe Linux-markedet ennå. Og de blir også å skyte seg selv i foten ved å si at noen bærbare kjører XP som Eee er ikke tillatt å ha en skjerm større enn 10 inches og det kan ikke være en berøringsskjerm. Harddisken skal også være mindre enn 80 GB.
|
|
|||
|
|||
|
Jepp ..... og ikke mer enn en gig RAM og du må stå på ett ben og nynne Dixie
|
|
|
|||
|
|||
|
Det er virkelig bisarre! Nesten som å bli kvitt 10% skatt og deretter hoppe gjennom ringer for å produsere et resultat som tilsvarer ... 10% skatt. De kvitt XP og si, OK, du kan ha det, men vi er virkelig virkelig bli kvitt det, er det nettopp det for en bestemt gruppe maskiner vi ikke!
Alle vet hva et lite fotavtrykk XP har!
|
|||
|
|||
|
Vel, jeg har definitivt endret mine tanker om dette.
Min Eee kom med standard Xandros Linux som jeg likte å begynne med. Men jeg fant det egentlig ikke passer meg bra. Det var for enkle i enkel modus, og det var bare for mye krefter prøver å bruke den enkle Linux på en avansert måte. Jeg fant Xandros (standard OS) for å være veldig treg ytelse klok, som var merkelig som Linux vanligvis går mye raskere enn XP. Jeg husket hvor irriterende jeg finne OpenOffice. Egentlig hadde jeg ble vant til det, men deretter Stavekontroll helt døde og jeg hadde ingen måte er slik at den korte av et komplett format. I tillegg trengs. Docx støtte som det er det skole og jeg ikke liker å måtte konvertere alt til. Doc Nettverkskoden støtte var buksene. Jeg vet ikke hva Asus gjorde det, men det var ikke fungerer bra, og jeg var alltid prøver å problemer skyte den. Andre ser ut til å ha dette problemet også. Så jeg bestemte meg for jeg ville prøve og installere Ubuntu. Ga opp på 5 minutter etter at jeg fikk det på det fordi det ikke finnes drivere for det trådløse kortet som gjør det effektivt ubrukelig. Så da bestemte jeg meg for jeg skulle gå med XP. Etter ca en dag for å prøve å få det til å installere av USB jeg endelig fikk det på det og er nå svært fornøyd med det. ![]() Det starter veldig fort (takket være nLite), er veldig stabil og rask, og integreres med resten av nettverket bedre. Alt jeg finne Eee mye mer nyttig med XP. Jeg vil forlate Linux å kjøre servere