![]() |
|
| |||
| |||
| Microsoft är att erbjuda stora rabatter på priset på Windows XP till billig laptop beslutsfattare, eftersom det syftar till att se ut hotet från Linux i budgeten marknaden. Ultra låg budget laptops såsom Eee PC har traditionellt skeppas med Linux i ett försök att hålla locket på kostnaderna. Men under de senaste månaderna Microsoft har intensifierat sina ansträngningar att få Windows används på sådana maskiner, slående behandlar Eee PC maker Asus och OLPC-projektet. Nu företaget är berett att erbjuda alla billiga bärbara beslutsfattare en rabatt på Windows XP Home licens. Microsoft debiterar persondatortillverkare $ 26 (£ 13) att ha Windows XP Home förinstallerat på billiga maskiner som säljs i emergingmarkets och $ 32 (£ 16) för dem som säljs i utvecklade marknader, enligt dokument som betraktas av den amerikanska tidskriften, PC-världen. Och tillverkarna kunde få så mycket som $ 10 mer ut av dessa priser om de är berättigade till Microsofts marknadsutveckling systemet kan sänka priset på XP-licens till så lite som några pounds. Hela artikeln här.
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag trodde hela försäljningsargument för en Eee PC var det storlek, inte kostnad.
| |||
| |||
| Jag tror Microsofts please är att få människor att köpa Windoze eftersom de vet det redan. På så sätt försäljning av Linux-versioner kommer att drabbas. (Kväva den innan den blir en lavin, blanda metaforer!) Jag håller med, om de kan få XP för att köras på spec så varför har de tvingade resten av oss att uppgradera till superdatorer?
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag skulle inte bli förvånad att se "Micro Vista" visas i en butik nära dig mycket snart
| |||
| |||
| Citat:
Heck, min Toshiba TV köras på Linux, varför inte Vista på TV också? Let's långsamt hela världen ner! ![]() ![]() ![]() Vista för klockor? Ummmm ....
|
| |||
| |||
| Jag trodde att Microsoft woz försöker att döda win xp ändå? och jag antar att de hellre främja sina gamla os snarare än skinande nya dyra stället för att tillåta linux för att vinna. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag skulle aldrig ha köpt XP Eee. Jag tror att en Linux-distributioner är perfekt för denna typ av användning. Snabb uppstart, inga virus problem enkelt. Men många människor fortfarande vill ha XP, av en eller annan orsak. Jag tror inte att det kommer att döda Linux marknaden ännu. Och de är också skjuter sig i foten genom att säga att alla bärbara kör XP liksom Eee är inte tillåtet att ha en skärm som är större än 10 inches och det kan inte vara en pekskärm. Hårddisken måste också vara mindre än 80 GB.
|
| |||
| |||
| Japp ..... och inte mer än ett gig RAM-minne och du har att stå på ett ben och hum Dixie |
|
| |||
| |||
| Det är verkligen märkligt! Nästan som att bli av med 10% skatt och sedan hoppar genom tunnband att producera ett resultat som motsvarar ... 10% skatt. De bli av XP och sedan säga: OK, du kan ha det, men vi verkligen verkligen bli av med det, det är bara det att för en viss kategori av maskiner vi inte! Alla vet vad ett litet fotavtryck XP har!
|
| |||
| |||
| Tja, jag har definitivt ändrat mig om detta. Min Eee följde med standard Xandros Linux som jag velat börja med. Men jag tyckte att det verkligen inte passar mig mycket bra. Det var alltför enkel i enkla steg och det var bara för mycket ansträngning för att försöka använda enkla linux på ett avancerat sätt. Jag hittade Xandros (standard OS) att vara mycket långsam prestanda klokt, vilket var märkligt eftersom Linux normalt går mycket snabbare än XP. Jag mindes hur irriterande jag tycker OpenOffice. Egentligen hade jag vant sig vid det, men sedan Stavningskontroll helt dött och jag hade ingen möjlighet att åter göra det möjligt kort en komplett format. Jag behövs. Docx stöd som är vad skolan använder och jag inte gillar med att omvandla allt till. Doc Nätverk stöd byxor. Jag vet inte vad Asus gjorde det men det var inte fungerar bra och jag var alltid försöker problem skjuta den. Andra verkar ha detta problem också. Så jag bestämde mig för jag skulle försöka installera Ubuntu. Gav upp på 5 minuter efter att jag har det på det eftersom det inte finns några drivrutiner för det trådlösa kortet som gör det i praktiken värdelös. Så då bestämde jag mig för jag skulle gå med XP. Efter ungefär en dag för att försöka få det att installera från USB jag slutligen fick det på det och jag är nu mycket nöjd med det. ![]() Det startar upp riktigt snabbt (tack vare nLite), som verkligen är stabil och snabb, och kan integreras med resten av mitt nätverk bättre. Sammantaget tycker jag att den Eee mycket mer värdefullt med XP. Jag lämnar Linux för att köra servrar
__________________ serverguy |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Att gå över från Microsoft Office 2007 Outlook på datorn 2 Microsoft Office X Entoutage på Mac | jjuli | Office Suites & Applications | 0 | 11 juni 2009 15:52 |
| Finns det någon Linux-distributioner som lär Du Linux | pest79456 | Linux & Alternativa OS | 2 | 23 april 2009 13:26 |
| Kan taskkill kommandot döda ett nätverk programmet? | KolorBlind | Windows-operativsystem | 1 | 8 januari 2009 19:45 |
| Gamla PC Kommer inte Boot - Många Blue Screens Döda Det | actionlover | Windows-operativsystem | 41 | 30 november 2008 12:50 |
| Hjälp för Linux | Aners92 | Linux & Alternativa OS | 3 | 30 januari 2008 03:29 |
| Thread Tools | |
| |